احداث بنای یادبود شهری در بلژیک برای تکریم قربانیان کرونا

مدیران گنت، بزرگ‌ترین شهر در ناحیه فلاندری شرقی بلژیک، تصمیم گرفته‌اند به منظور بزرگداشت قربانیان بیماری کووید-۱۹ بنایی احداث کنند تا یاد این افراد را در تاریخ بشر زنده نگه دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یادمان یا بنای یادبود جدید گنت به شکل یک دیوار سنگی دایره‌ای خواهد بود که هنر معماری بلژیک را به خوبی تمام نشان می‌دهد. معماران در نظر دارند، اصول زیبایی‌شناسی را در احداث این سازه به طور کامل پیاده کنند زیرا بر این باور هستند که زیبایی از حجم اندوه بازدیدکنندگان و داغ‌دیدگان تا حد زیادی می‌کاهد. جالب است بدانید که طراحی یادمان گنت را یکی از معماران پرآوازه شهر با همکاری گروهی از روانشناسان به عهده گرفته‌اند تا سازه‌ای به وجود آورند که تماشای آن می‌تواند تا حد زیادی از غم بازماندگان بکاهد.

یادمان گنت در جنگل‌های Vinderhoutse و خارج از شهر بنا خواهد شد و هزینه‌ای حدود ۵۰ هزار یورو را به همراه خواهد داشت. این بنای زیبا که قرار است وقف قربانیان بیماری کووید -۱۹ شود، با طراحی منحصربه‌فرد خود از بار غم بازماندگان خواهد کاست و در نتیجه می‌تواند به عنوان مکانی مناسب برای تشییع جنازه‌ها و مراسم یادبود شهروندان مورد استفاده قرار گیرد.

احداث بنای یادبود شهری در بلژیک برای تکریم قربانیان کرونا

یادمان‌ها یا بناهای یادبود در نقاط مختلف دنیا به شکل‌های مختلف طراحی می‌شود، با این حال معماران اهل گنت در نظر دارند یادمان جدید شهر را به شکل دایره طراحی کنند که یادآور قدرت پذیرش (در اینجا پذیرش اندوه) است. از سوی دیگر، شکل دایره‌ای یادمان با الهام از سنت‌های تشییع جنازه در دوران باستان طراحی شده است که در میادین سنگی دایره‌ای انجام می‌شد. علاوه بر این، احداث یادمان در فضای بیرون از شهر نشان می‌دهد که هیچ محدودیتی برای سوگواری مردم در غم عزیزان خود وجود ندارد و هر فرد می‌تواند آن‌گونه که مایل است (خواه به تنهایی یا در کنار دیگران) در غم نبود عزیزان از دست رفته خود، عزاداری کند. شکل دایره‌ای بنای یادبود، به تعبیر معماران تا حد زیادی برگرفته از حرف “O” در زبان انگلیسی و آغاز کلمه Openness به معنای آزادی است.

احداث بنای یادبود شهری در بلژیک برای تکریم قربانیان کرونا

کد خبر 557005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.