رعایت مصالح ملی کشور از مزایای طرح شفافیت آرای نمایندگان است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: مشخص شدن موضع نمایندگان نسبت به مسائل و رعایت مصالح ملی کشور در موضع گیری‌ها از جمله محاسن طرح شفافیت آرای نمایندگان خواهد بود که منجر به افزایش اعتماد عمومی جامعه می‌شود.

حجت الاسلام محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تأثیر طرح شفافیت آرا بر اعتماد عمومی جامعه اظهار کرد: با اجرایی شدن این طرح مواضع نمایندگان در مجلس شورای اسلامی در مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، داخلی و خارجی مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس قصد پنهان کردن مواضع خود را ندارند و این طرح باعث شفافیت آرا و مواضع نمایندگان در مجلس شورای اسلامی می‌شود؛ از این‌رو مردم نسبت به مواضع مخالف یا موافق موکلین خود در خصوص یک مسئله آگاه می‌شوند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: مشخص شدن موضع نمایندگان نسبت به مسائل و رعایت مصالح ملی کشور در این موضع گیری‌ها از جمله محاسن طرح شفافیت آرا خواهد بود و اعتماد عمومی نسبت به نمایندگان در مجلس شورای اسلامی افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: همچنین طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس باعث می‌شود آن‌ها با دقت و احتیاط بیشتری نسبت به مسائل مختلف کشور موضع‌گیری کنند، همچنین منطقی‌تر، صحیح‌تر و قابل قبول‌تر مواضع خود را بیان می‌کنند.

رهبر گفت: اکنون طرح شفافیت آرای نمایندگان در دست بررسی است و باید دید که آیا مجلس نسبت به این طرح رأی موافق خواهد داد یا خیر. معتقدم این طرح معایبی ندارد و دارای محاسن فراوانی است، زیرا نظر نمایندگان آشکارا بیان می‌شود و مردم بیشتر با موکلین خود آشنا می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: نظر من نسبت به طرح شفافیت آرای نمایندگان مثبت است و با اجرایی شدن این طرح موافق هستم، زیرا تصمیم‌گیری که بر روی سرنوشت ملت و مملکت تأثیر مثبتی داشته باشد قابل قبول و تحسین است.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: روشنگری و شفافیت از مصادیق طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

کد خبر 556983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.