بازگرداندن اثر تاریخی قرون وسطایی به شهروندان پرتغالی

شهردار براگانسای پرتغال مدعی شده است که به زودی، بزرگ‌ترین کلیسای شهر را که در یک مزایده فروخته شده بود، از صاحبان خریداری خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از مهم‌ترین و بحث‌برانگیزترین رویدادهایی که در همان ماه اول سال ۲۰۲۲ در براگانسا اتفاق افتاد، فروش مزایده‌ای بزرگ‌ترین کلیسای شهر بود که در لیست بناهای تاریخی قرون وسطایی آن قرار داشت. نتیجه این رویداد، چالش‌های زیادی را در پی داشت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به این واقعیت اشاره کرد که کلیسای شهر در مالکیت مردم و نه کاتولیک قرار داشت. صاحبان این کلیسا، اکنون پس از ۳۰ سال مواجهه با مشکلات مالی و به بار آوردن بدهی‌های زیاد، تصمیم گرفتند این مکان مقدس را به مزایده بگذارند تا بتوانند بخشی از بدهی‌های خود را تسویه کنند.

بازگرداندن اثر تاریخی قرون وسطایی به شهروندان پرتغالی

فروش بزرگ‌ترین کلیسای براگانسا، تنش‌های زیادی را میان مردم شهر و حتی سراسر کشور به وجود آورد زیرا برای آن‌ها، غیرقابل باور بود مکانی که تا پیش از این برای عبادت مورد استفاده عموم قرار می‌گرفت، اکنون با ۲۱۸ هزار یورو به دست مالکان خصوصی سپرده شده است. فروش این ساختمان مقدس به همراه یک بنای تاریخی دیگر به مالکان خصوصی انجام شد و هزینه هر دو ساختمان در مجموع، ۴۱۷ هزار یورو بود.

آن‌چه در این رویداد، بیش از همه باعث شگفتی مردم شد، این بود که سازه‌هایی که از قرن سیزدهم تا به امروز در لیست بناهای تاریخی شهر قرار داشت، اینک مالکانی خصوصی پیدا کرده است و جالب‌تر این‌که، هنرهای مذهبی داخل کلیسا نیز به همراه ساختمان اصلی به فروش رفت.

بدهی‌های کلیسای بزرگ براگانسا از دهه ۱۹۹۰ و در پی مداخلات متعدد برای احیای آن آغاز شد و تا جایی پیش رفت که چاره‌ای جز فروش سازه برای جبران خسارت نبود. شهردار براگانسا پس از فروش کلیسا به سرعت ابراز پشیمانی کرد و مدعی شد در آینده‌ای بسیار نزدیک، کلیسا و ساختمان مجاور آن را به مالکیت شهر و عموم مردم در خواهد آورد. البته تصور نمی‌شود که شهر از قدرت بازخرید کلیسا تا پایان سال ۲۰۲۲ برخوردار باشد، با این حال شهردار تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا کلیسا را به مردم بازگرداند.

بازگرداندن اثر تاریخی قرون وسطایی به شهروندان پرتغالی

کد خبر 556974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.