توافق بدون تضمین معتبر ممنوع

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _دوشنبه، دوم اسفندماه ۱۴۰۰_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود، لذا خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «توافق بدون تضمین معتبر ممنوع» به بررسی روند مذاکرات وین پرداخت و نوشت: ناظرانی که از هفته‌های گذشته به هتل «کوبورگ» وین توجه دارند، نظاره‌گر میدانی دیپلماتیک بوده‌اند که در آن، ایران به پشتوانه ابتکار عمل خود افق روشنی را با هدف رفع تحریم‌ها و احیای برجام به تصویر کشیده است. روزهای گذشته اما این روند آهسته و پیوسته وارد عرصه‌ای شده است که بر مبنای آن طرف‌های مذاکره‌کننده بویژه آمریکا می‌کوشند بار ناکامی در اجرای طرح‌های بی‌حاصل خود در وین را بر دوش ایران بگذارند.

گفت‌وگوی شنبه شب رئیس‌جمهور کشورمان با «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه ناظر به چنین واقعیاتی است که همزمان با مذاکرات احیای برجام در حال رخ دادن است؛ جایی که رئیسی ادعاهای سیاسی طرف‌های مذاکراتی ایران را از جمله اقداماتی دانست که با هدف حفظ اهرم فشار بر ملت ایران مطرح شده و چشم‌انداز حصول توافق را تضعیف می‌کند.

توافق بدون تضمین معتبر ممنوع

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «امیکرون جلوتر از مدیریت اپیدمی حرکت می‌کند!» به بررسی وضعیت امیکرون در جامعه پرداخت و نوشت: همان روزهای نخست پیدا شدن سروکله امیکرون در کشور هشدارها درباره سرعت شیوع و انتشار این سویه جدید ویروس کرونا آغاز شد. طوفان امیکرون، اما پس از دو، سه هفته آغاز شد و آمار مبتلایان روزانه را تا ۳۸ هزار نفر بالا برد. آمار مرگ و میرها در روزهای نخست بالا نبود.

حالا رفته‌رفته سوش جدید کرونا آن روی خودش را در بالا بردن آمار مرگ‌ها تا بیش از ۲۰۰ نفر در ۲۴ ساعت نشان می‌دهد. طبق پیش‌بینی‌ها هنوز یکی، دو هفته‌ای تا رسیدن به قله پیک ششم فرصت باقی است. رفتار ویروس بستگی به اقدامات ما دارد. آن‌طور که دکتر حمید سوری، رئیس کارگروه بهداشت و پیشگیری قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گوید در صورت ادامه رویکرد کنونی ممکن است پیک ششم کرونا هفته‌های متمادی ادامه یابد. وی با انتقاد از توقف اجرای طرح شهید سلیمانی راهکار مدیریت امیکرون را بیماریابی فعال و شناخت نقاط خطر و سیاست‌گذاری متناسب با آن می‌داند.

توافق بدون تضمین معتبر ممنوع

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «تلفات و خسارات سنگین ائتلاف سعودی پس از ناکامی در اشغال شهر «حرض»» پرداخت و نوشت: ارتش یمن روز یکشنبه تصاویر و ویدئوهای مربوط به دفع حملات متجاوزان وابسته به ائتلاف سعودی از سوی نیروهای مسلح یمن در شمال غرب یمن را منتشر کرد.

مرکز اطلاع‌رسانی جنگ در یمن گزارش داد که رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پیشروی خود در محور «حرض» و طی پاتکی توانستند مواضع نیروهای متجاوز را به کنترل خود درآورده و خسارت‌های زیادی را به این نیروها وارد کنند.

بر اساس این گزارش، نیروهای متجاوز وابسته به ائتلاف سعودی، برای حمله، دو مسیر اصلی با مشارکت تیپ‌های عناصر مزدور و نیروهای مسلح ارتش عربستان سعودی و عناصر مزدور سودانی اتخاذ کرده بودند که اولی از جنوب شرق شهر «حرض» به سمت رشته‌کوه‌های «الهیجه» بوده و مسیر دوم نیز از «الفج» واقع در جنوب رشته کوه «ابوالنار» به سمت رشته کوه الهیجه طراحی شده بود.

این مرکز اطلاع‌رسانی گزارش داد که متجاوزان با اتخاذ این دو مسیر تهاجم و حمله، قصد داشتند، شهر حرض را از چند جهت به اشغال خود درآورند. در دفع این یورش، یگان‌های نظامی مختلف نیروهای مسلح یمن مشارکت داشتند که توانستند به رغم پوشش هوایی و آتشباری، موشکی و توپخانه‌ای گسترده این حمله، آن را دفع کنند.

توافق بدون تضمین معتبر ممنوع

کد خبر 556950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.