تاکسی‌های رودسر مجاز به سوار کردن حداکثر ۳ مسافر هستند

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری رودسر گفت: به دلیل شیوع سویه جدید کرونا امیکرون، تاکسی‌رانان این شهر باید حداکثر سه مسافر سوار کنند.

قاسم خدادادی‌دشتکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به دلیل شیوع سویه جدید کرونا امیکرون و براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، سوار کردن سه مسافر در صندلی عقب تاکسی‌های رودسر تا زمان اتمام کرونا ممنوع بوده و این تصمیم با نصب بروشور به اطلاع تمام تاکسیرانان شهر رسیده است.

وی افزود: در همه‌گیری کرونا، استفاده از ماسک در ناوگان حمل‌ونقل عمومی ضروری است و تاکسی‌رانان و مسافران رودسر ملزم به استفاده از ماسک هستند.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری رودسر با بیان اینکه تمام رانندگان حمل‌ونقل عمومی موظف به تزریق واکسن کرونا هستند، خاطرنشان کرد: تاکسی‌رانان باید به نوبت سه دوز واکسن کرونا را تزریق و کارت واکسن خود را در مقابل دید عموم شهروندان، روی داشبورد خودرو نصب کنند.

خدادادی تصریح کرد: با شیوع سویه امیکرون، رعایت نکات بهداشتی در ناوگان سازمان حمل‌ونقل شهرداری رودسر بیشتر شده است و بازرسان سازمان در حال گشت‌زنی هستند؛ در صورت مشاهده تاکسی‌رانان فاقد ماسک ابتدا به آن‌ها تذکر می‌دهند و اگر تخلف تکرار شود، علاوه بر جریمه، رانندگان به کمیته انضباطی سازمان فراخوانده شده و در نهایت به اداره تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان تاکسی هنگام سوار و پیاده کردن مسافران باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری رودسر، مستقر در خیابان بسیج مستضعفین (۷۲ تن)، کوچه شهید بازرگانی، اطلاع دهند.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری رودسر با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۱۲ نفر از تاکسی‌رانان رودسر به امیکرون مبتلا شده‌اند، اظهار کرد: به زودی اسامی این رانندگان به شهرداری معرفی می‌شود تا در دوران درمان، کمک‌های معیشتی دریافت کنند.

خدادادی گفت: درحال‌حاضر این سازمان ۴۰۳ دستگاه تاکسی شهری، ۶۰۳ دستگاه وانت‌بار با سوخت بنزین و ۳۷۵ دستگاه خودرو سبک و سنگین دیزل فعال دارد.

به گزارش ایمنا، رودسر با حدود ۱۴۷ هزار نفر جمعیت، شامل چهار بخش کلاچای، چابکسر، رحیم‌آباد، بخش مرکزی رودسر و ۱۰ دهستان است و در ۷۰ کیلومتری شهر رشت در مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 556933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.