پخش ۱۱ هزار تن آسفالت در سطح منطقه ۵ اراک

شهردار منطقه پنج اراک با بیان اینکه ۱۱ هزار تن آسفالت در سطح منطقه پنج اراک، طی ۱۰ ماه سال جاری پخش شده است، گفت: حدود شش هزار تن آسفالت توسط اکیپ دستی و حدود پنج هزار تن آسفالت نیز با دستگاه فینیشر در خیابان‌ها و محله‌های مختلف این منطقه طی ۱۰ ماهه ابتدایی سال جاری توزیع شده است.

عباس فضلعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه فعالیت شهرداری منطقه پنج در دو حوزه فنی و اجرایی تعریف شده است، اظهار کرد: حدفاصل خیابان دانشگاه و خیابان قائم‌مقام در محدوده فعالیت این منطقه است؛ به طوری که از ابتدای خیابان دانشگاه تا بلوار مهارت و از ابتدای خیابان ادبجو تا میدان مقاومت، فاز یک و دو شهرک بعثت، شهرک‌های حمید، هجرت، قائم، جوادیه، الغدیر، صنایع و امیرکبیر در حوزه فعالیت شهرداری این منطقه است.

وی تصریح کرد: در بخش فنی و شهرسازی، اقداماتی همچون صدور پروانه ساختمانی، پایان کار و استعلام‌هایی که همشهریان جهت گرفتن مجوزهای آب و گاز، دفترخانه یا بانک نیاز داشته باشند در بخش اداری شهرداری منطقه انجام می‌شود، این در حالی است که اقدامات کارشناسی مربوط به املاکی که باید برای بازگشایی معابر تملک شوند نیز در شهرداری منطقه انجام و به واحد املاک شهرداری مرکز ارجاع خواهند شد.

شهردار منطقه پنج اراک ادامه داد: در حوزه اجرایی نیز همه مراحل از قبیل نظافت، تعویض و احداث جداول، آسفالت و لکه‌گیری به صورت اکیپ دستی و آسفالت با دستگاه فینیشر توسط حوزه معاونت اجرایی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طی ۱۰ ماهه ابتدای سال جاری حدود شش هزار تن آسفالت توسط اکیپ دستی و حدود پنج هزار تن نیز با دستگاه فینیشر در خیابان‌ها و محله‌های مختلف منطقه توزیع شده است، افزود: خیابان‌های شیخ‌فضل‌الله نوری، خیابان ارشاد (حاج‌باشی)، خیابان احرار، خیابان سیدالشهدا (ع) حدفاصل میدان نوروز و خیابان مطهری آسفالت شد.

فضلعلی خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست‌های مردمی که اصولاً مربوط به املاک عقب‌نشینی بود و یا با مجوز کندوان، حفاری انجام داده بودند، توسط اکیپ دستی، آسفالت جدید انجام شده است.

وی از مهم‌ترین اقدامات شهرداری منطقه پنج در سال جاری را، بازگشایی قسمتی از معبر خیابان سیدالشهدا به خیابان دانشگاه دانست و افزود: املاک حدفاصل خیابان دانشگاه تا خیابان شقایق تملک، تخریب و بازگشایی شد و معبر به طور کامل شکل گرفت؛ به طوری که حدود هفت بلوک چهار واحدی نیز در این مسیر بعد از انجام کارهای کارشناسی از سوی کارشناسان دادگستری قیمت‌گذاری و پس از پرداخت هزینه تخریب شد؛ این رینگ از خیابان دانشگاه تا فلکه قرآن به طور کامل تکمیل شد و سایر بازگشایی‌ها در مناطق دیگر صورت خواهد گرفت.

شهردار منطقه پنج اراک با بیان اینکه این منطقه برای دومین سال موفق به دریافت گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ شد، گفت: طی ۱۰ ماهه ابتدایی سال جاری تعداد پروانه‌های درخواست جهت صدور پروانه ساخت‌وساز مسکونی به دلیل شرایط موجود، تورم، گرانی مسکن و شرایط اقتصادی شهروندان به شدت کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه امسال ۶۶ پروانه مسکونی، ۱۰ پروانه مختلط تجاری و مسکونی صادر شده است، اضافه کرد: دو مورد دیوارکشی، سه مورد پروانه تجاری، ۴۱ مورد مجوز اتمام بنای ساختمان‌های مسکونی و تجاری، ۵۱ مورد گواهی تفکیک، ۱۴ مورد عدم خلاف، ۱۲۰ مورد استعلام دفترخانه و بانک‌ها، ۷۸ مورد استعلام اداره آب و فاضلاب، شش مورد استعلام اداره برق و ۳۰ مورد استعلام اداره گاز در طی این مدت صادر شده است.

فضلعلی گفت: با توجه به این که تقریباً اکثر درآمدهای شهرداری از مناطق است اما آن‌ها در بحث استقلال مالی مناطق بسیار ضعیف عمل کنند و اگر به مناطق اختیاری در این راستا داده شود تا بتوانند با توجه به سطح منطقه و نیازمندی‌های آن برای بازسازی خیابان‌ها پیمانکار انتخاب کنند و پرداخت‌ها را به صورت مستقل انجام دهند، علاوه بر اینکه مناطق کارایی بیشتری خواهند داشت، می‌توانند سریع‌تر به درخواست‌های مردمی پاسخ دهند.

وی با اشاره به احداث فضای سبز توسط منطقه پنج شهرداری، گفت: کاشت دو هزار اصله درخت، چهار هزار بوته و یک‌هزار گلدان گل در منطقه، همچنین جابه‌جایی ۳۰۰ اصله درخت، هرس ۳۵۰۰ متر از گیاهان تزئینی و شش هزار متر لوله‌گذاری از اقدامات ویژه فضای سبز منطقه بوده است.

کد خبر 556927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.