"درخت‌بانی" جایگزین "درخت‌کاری" می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در آستانه هفته درخت‌کاری، امسال سنت "درخت‌بانی" را جایگزین طرح درخت‌کاری کردیم تا از درختان شهر در قالب یک کمپین حفاظت کنیم.

مجید عرفان‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هر ساله در روزهای پایانی اسفندماه و به مناسبت هفته درختکاری، شهرداری‌ها برای گرامیداشت این سنت حسنه اقدام به توزیع نهال رایگان می‌کنند.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده از نتایج توزیع نهال رایگان در سال‌های اخیر و سرنوشت آنها، تعداد زیادی از نهال‌ها کاشت نشده است و سرنوشت ماهی‌های قرمز نوروزی را پیدا می‌کنند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: امسال با در نظر گرفتن این موضوع و خشکی زاینده‌رود و خشکسالی، تصمیم گرفتیم سنت "درخت‌بانی" را جایگزین "درخت‌کاری" کنیم تا از درختان شهر در قالب یک کمپین حفاظت شود.

وی ادامه داد: طرح درخت‌بانی برای تکریم درختان به عنوان مظلوم‌ترین موجودات شهر است که سعی داریم در قالب این کمپین، موضوع تکریم درختان کهنسال شهر و فرهنگ حفاظت از فضای سبز را اجرا کنیم.

عرفان‌منش تصریح کرد: طبق گزارش‌های رسیده از مناطق پانزده‌گانه شهرداری، افرادی به هر دلیل به درختان شهر آسیب می‌رسانند؛ به طور مثال مالکان یا پیمانکاران بدون توجه به موقعیت درختان، پس از ایجاد ورودی‌های ساختمان از شهرداری درخواست قطع درختان را دارند که طبق قوانین و مقررات و اصرار شهروندان مجبور به قطع درختان هستیم، از این‌رو پروژه "نجات درختان" را در شهر کلید زدیم تا در قالب این طرح درختانی که در مقابل ساختمان‌ها یا پروژه‌های عمرانی شهر قرار می‌گیرند را تا حد امکان جابه‌جا کنیم، البته اگر درخت کهنسال باشد یا از نوع گونه‌هایی باشد که امکان جابه‌جایی آن فراهم نباشد، ناچار به قطع آن خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: از شهروندانی که قصد احداث بنا دارند درخواست داریم قبل از تهیه نقشه ساختمان، موقعیت درختان خارج از منزل را در نظر داشته باشند و حتی‌المقدور از ایجاد ورودی در نزدیکی درختان خودداری کنند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: در شرایط آلودگی هوای شهر اصفهان که فضای سبز اکسیژن، طراوت و آرامش را به ساکنان شهر هدیه می‌کند، انتظار می‌رود شهروندان در صورت مشاهده افرادی که با فضای سبز رفتاری خصمانه دارند یا به درختان شهر آسیب می‌زنند، در قالب امربه‌معروف، تذکرهای لازم را بدهند یا در صورت لزوم از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ شهرداری مراتب را اعلام کنند تا با اقدام به موقع عوامل سازمان پارک‌ها، از بروز خسارت به فضای سبز جلوگیری به‌عمل آید.

کد خبر 556920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.