صدور سند برای ۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلپایگان

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان با بیان اینکه تاکنون برای ۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان سند صادر شده است، گفت: یک قرارداد ۱۵ هزار هکتاری با پیمانکار در مرحله انجام است.

امیر مسعود شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تاکید بر ایجاد تشکیل تشکل حق آب‌بران در شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: ایجاد تشکل حق آب‌بران به منظور تأمین، توزیع و انتقال آب توسط کشاورزان و با هدف کاهش تصدی‌گری دولت در بخش آب است و ضرورت دارد بهره‌برداران بخش کشاورزی به این موضوع ورود کنند.

وی افزود: مناطقی که مشکل آب داشتند تشکل‌ها در رفع مشکل کمبود آب موفق تر عمل کردند.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان با اشاره به ضرورت کشت محصول بر اساس آمایش سرزمینی، خاطرنشان کرد: محصولات استراتژی گلپایگان گندم و جو و یونجه است که کشت آنها هم با خاک شهرستان سازگاری دارد و هم به خودکفایی و هم کاهش کمبود غله کمک می‌کند، این اقدام دست یافتنی است و تنها به فرهنگ سازی نیاز دارد.

وی با اشاره به دریافت سند تک برگی و حدنگاری اراضی کشاورزی، ادامه داد: تاکنون برای ۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان سند صادر شده است و یک قرارداد ۱۵ هزار هکتاری با پیمانکار در مرحله انجام است، در صورت تخصیص اعتبارات پیش بینی داریم در مدت سه سال اسناد تک برگی تمام اراضی شهرستان صادر شود.

کد خبر 556866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.