نام‌گذاری بیش از ۱۴۰۰ معبر مشهد به نام شهدا

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: از آغاز فعالیت ششمین دوره شورای اسلامی شهر و با اهتمامی که اعضای پارلمان شهری و شهردار داشتند، بیش از ۱۴۰۰ کوچه و معبر این کلان‌شهر به نام شهدا تابلوگذاری شده است.

به گزارش ایمنا، حسین باغگلی با بیان اینکه مشهد در دوران دفاع مقدس، حدود ۱۳ هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده است، اظهار کرد: به منظور گسترش فرهنگ ایثارگری در سطح کلان‌شهر مشهد و تکریم و ادای دین به خانواده معظم شهدا، مزین کردن نام و یاد شهدا در محلات، فعالیت مناسب و مؤثری خواهد بود.

وی تصریح کرد: از ابتدای دوره ششم، ۲۷ جلسه صحن علنی را درخصوص نام‌گذاری معابر به نام شهدا داشته‌ایم که به طور میانگین در هر جلسه پنج تا هفت معبر به نام شهدا نام‌گذاری شده است.‎

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با تاکید بر اینکه هویت‌بخشی به کالبد شهری مبتنی بر ارزش‌های دفاع مقدس از مهم‌ترین اولویت‌های این مجموعه است، افزود: هر معبر حدود ۱۰ کوچه فرعی دارد که به طور میانگین بیش از ۱۴۰۰ کوچه و معبر فرعی، هویت‌دار شده و به نام شهدا نام‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد: از میان ۱۳ هزار شهید مشهدی، تاکنون نام هفت‌هزار شهید بر معابر شهر گذاشته شده است؛ همچنین با کار روی هویت و نام مابقی شهدا، سعی بر نام‌گذاری سایر معابر به نام این مدافعان وطن خواهیم داشت.

کد خبر 556819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.