اتمام عملیات احداث مخزن ۵۰۰ مترمکعبی در محله دهنو

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان از اتمام عملیات احداث مخزن بتنی ۵۰۰ متر مکعبی در محله دهنو خبر داد و گفت: جهت آبگیری منبع ۵۰۰ متر مکعبی حکیم فرزانه، آب از منبع اصلی توسط کلکتورهای احداث شده هدایت و به این منبع منتقل می‌شود.

محمد صیرفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروزه با توجه به کمبود منابع آبی و تنش‌های ناشی از خشکسالی، احداث مخازن آب در بعضی نقاط به دلیل کمبود آب بسیار مورد توجه است، لذا با توجه به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب شرب و نقش مؤثر فضای سبز در زیبایی منظر شهری و ایجاد روحیه نشاط و سرزندگی در شهروندان، این منطقه به همت شهرداری مرکزی و سازمان عمران، اقدام به احداث مخزن آب ۵۰۰ مترمکعبی جهت آبیاری فضای سبز با استفاده از آب غیرشرب کرده است.

وی افزود: جهت آبگیری منبع ۵۰۰ متر مکعبی حکیم فرزانه، آب از منبع اصلی توسط کلکتورهای احداث شده هدایت و به این منبع منتقل می‌شود.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با بیان اینکه سرچشمه اصلی این مخزن از منبع ژئوممبران (روباز) واقع در جنب پتروشیمی موسوم به ۱۰۰ هکتاری نشئت می‌گیرد، افزود: احداث این مخزن بتنی با هدف ذخیره آب برای تمام فصول سال، نظم بخشیدن به آبیاری فضای سبز و سهولت در آبیاری فضای سبز از تابستان امسال با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال آغاز شد و همزمان با دهه‌فجر به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به مشخصات فنی مخزن آب ۵۰۰ مترمکعبی، گفت: شریان‌های حیاتی و ملزومات آن امروزه کلیدهای توسعه و رشد بشری به‌شمار می‌رود، اما بروز مشکلات عدیده‌ای همچون بلایای طبیعی، آسیب‌های محیطی نظیر خوردگی باعث کاستی‌ها و نقصان در بهره‌برداری آنها شده است.

صیرفی‌نژاد ادامه داد: جنس مخازن استفاده شده برای ذخیره آب از اهمیت به‌سزایی برخوردار است، لذا به هنگام ساخت یک مخزن بتنی، علاوه بر ملاحظات عمومی سازه‌های بتنی باید نکات ویژه دیگری نیز مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رعایت این نکات باعث افزایش کارایی، دوام و عمر مخزن خواهد شد شد، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های اساسی شهرداری، حفظ و نگهداری تأسیسات و زیرساخت‌های آبی است که هزینه‌های سنگینی صرف ساخت و بهره‌برداری از آنها شده است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تاکید کرد: در مرحله بهره‌برداری، نگهداری بهینه از آنها از اهمیت خاصی برخوردار است، در همین راستا در احداث مخزن بتنی دهنو، ۱۹۰۰ مترمکعب خاک‌برداری انجام شده است، این پروژه دارای محوطه‌سازی و فضای سبز حدود یک‌هزار مترمربعی است که در آن حدود ۶۵ تن آهن‌آلات و ۴۴۰ مترمکعب بتن به‌کار رفته است که از ضرورت‌ها و مزایای اجرای آن محسوب می‌شود.

کد خبر 556804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.