لزوم تبیین فداکاری آزادگان برای نسل جدید

شهردار نجف‌آباد گفت: فضای بهشتی جبهه تکرار نمی‌شود اما باید شجاعت و تلاش رزمندگان و آزادگان برای نسل جدید گفته شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالرسول امامی صبح امروز_ یکشنبه یکم اسفندماه_ در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت روز حماسه و ایثار نجف‌آباد، اظهار کرد: زمانی که امام خمینی (ره) انقلاب را عملیاتی کرد، فضای ایثار و شهادت در کشور ایجاد شد و ایام دفاع مقدس شکل گرفت که لحظه‌ای از آن را نمی‌توان توصیف کرد.

وی افزود: فضای جبهه و جنگ بخشی از بهشت است و پس از اتمام جنگ، چنین فضای به یادماندنی و غیرقابل توصیفی دیگر شکل نگرفت؛ شاید نتوانیم این فضا را برای فرزندانمان یادآوری کنیم اما با برگزاری برنامه‌های مختلف می‌توانیم به آن‌ها نشان دهیم که آزادگان چگونه از هر ترفندی برای اعزام به جبهه استفاده کردند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

شهردار نجف‌آباد خاطرنشان کرد: بنا بر وظیفه‌ای که در قبال شهدا داریم، برنامه‌هایی را از اول تا ششم اسفندماه به مناسبت هفته حماسه و ایثار نجف آباد تدارک دیده‌ایم؛ در حالی‌که قرار بود این برنامه‌ها در سطح گسترده‌تری برگزار شود اما به دلیل محدودیت‌های کرونایی به همین تعداد برنامه بسنده کردیم.

امامی اضافه کرد: نام‌گذاری یکی از میادین شهر به یاد شهدا، آئین افتتاح خانه ایثار، رونمایی از تمبر پنج اسفند و زنگ ایثار از جمله برنامه‌های روز حماسه و ایثار نجف‌آباد است که با شعار «رسم پرواز» برنامه‌ریزی شده است.

وی تصریح کرد: مسابقات ورزشی و نمایش‌های خیابانی با عنوان ایثار و شهادت، مستندسازی، بزرگداشت و کلیه رویدادها و اقداماتی که در این بازه زمانی برگزار می‌شود، در قالب یک ویژه‌نامه منتشر می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

شهردار نجف‌آباد گفت: مجموعه برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی با موضوع «پنجم اسفند روز حماسه و ایثار مردم نجف‌آباد» در شبکه اصفهان و شبکه دوم سیما، نمایش داده می‌شود. همچنین در شهر برنامه‌هایی با عناوین شهدا در حال برگزاری است تا فضای شهرستان ایثار و شهادت باشد.

کد خبر 556802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.