بزرگان و مفاخر چهارمحال‌وبختیاری ثبت شوند

عضو شورای اسلامی شهر بروجن گفت: بزرگان و مفاخر استان چهارمحال‌وبختیاری باید ثبت شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یوسف خشنود امروز _یکشنبه یکم اسفندماه_ در نشستی با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اظهار کرد: بلداجی از شهرهای شهرستان بروجن است و گز این شهر در کشور معروف است، اما گاهی به نام استان دیگری معرفی می‌شود، امیدوارم بتوان با اشتغالزایی که مشکل اصلی شهروندان است شاهد اقدامات مؤثری باشیم.

وی افزود: شهر بروجن دارای قدمتی بسیار زیاد و پیشینه‌ای غنی است و منطقه "سیاسرد"، تالاب بین‌المللی "چغاخور"، موزه و دیگر اماکن تفریحی در این شهر واقع شده است، اما با وجود این امکان و تردد خودروهای بسیار از شمال به جنوب کشور که از بروجن می‌گذرد، به درستی مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر بروجن تصریح کرد: بزرگانی مانند "بی‌بی مریم بختیاری" هنوز آن طور که باید در بین بختیاری‌ها شناخته نیست و ابتدا باید مردم استان به درستی این افراد را بشناسند و سپس به سایر مردم کشور شناسانده شوند.

وی خاطرنشان کرد: خواستار ثبت آثار و نام بزرگان و مفاخر استان توسط میراث فرهنگی هستیم؛ این استان دارای مردمان قشقایی، بختیاری، لر، ترک و فارس است و تمام این اقوام در تمام موارد باید دیده شوند، همچنین چوقای بختیاری، گیوه بروجن و دیگر نمادهای استان باید به کشور معرفی شود.

کد خبر 556791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.