۳۴ هزار مشهدی متقاضی نهال رایگان

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از ثبت درخواست بیش از ۳۴ هزار شهروند مشهدی برای دریافت نهال رایگان در هفته درختکاری سال جاری خبر داد.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: فرآیند درخواست نهال رایگان به مناسبت هفته درختکاری در سال جاری از بیست‌ونهم دی‌ماه آغاز شد و شهروندان با مراجعه به سامانه الکترونیکی جامع فضای سبز مشهد به نشانی sm.mashhad.ir تا بیست‌ونهم بهمن‌ماه نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کردند.

وی افزود: بر اساس آمارها در این بازه زمانی بیش از ۳۴ هزار نفر از شهروندان مشهدی درخواست خود را برای دریافت بیش از ۱۰۰ هزار اصله نهال رایگان ثبت کردند که از این تعداد بیش از ۷۸ هزار اصله نهال مثمر و ۲۲ هزار اصله نهال غیرمثمر درخواست شده است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: با توجه به امکان ثبت درخواست کاشت نهال در منازل شهروندان در فرآیند درختکاری سال جاری نیز بیش از هفت‌هزار درخواست کاشت نهال توسط شهروندان به ثبت رسیده است.

وی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، توزیع نهال توسط اکیپ‌های مستقر در مناطق سیزده‌گانه، از تاریخ یکم تا چهاردهم اسفندماه سال جاری صورت می‌پذیرد که در این خصوص اطلاع‌رسانی در قالب ارسال پیامک انجام خواهد شد.

نجفی ادامه داد: در حالت معمول یک روز قبل از تحویل نهال برای شهروند پیامک اطلاع‌رسانی ارسال خواهد شد تا در محل تحویل حضور داشته باشد؛ در صورتی که متقاضی در موعد و مکان مقرر حضور نداشته باشد، برای تحویل نهال، مجدد مراجعه نخواهد شد و شهروندان باید برای دریافت نهال با در دست داشتن کارت ملی به طور شخصی در تاریخ و مکان مشخص شده در پیامک، مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: برای شهروندانی که گزینه کاشت را انتخاب کرده‌اند، اگر امکان ارائه خدمات کاشت نهال‌های غیرمثمر داخل و بیرون از منزل فراهم باشد، محل مربوطه و تعداد نهال‌های قابل کاشت توسط اکیپ‌های عملیاتی و کارشناس مربوطه بررسی می‌شود و در صورت تأیید، کاشت انجام خواهد شد و در شرایطی که پس از بازدید، باغچه شرایط کاشت نهال‌های انتخابی را نداشته باشد، امکان ارائه خدمات کاشت وجود نخواهد داشت و نهال فقط به متقاضی تحویل داده می‌شود.

کد خبر 556785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.