افزایش درآمد شهرداری‌ها با جذب توریسم

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: جذب توریسم می‌تواند به افزایش درآمد شهرداری‌ها کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _یکشنبه، یکم اسفندماه_ در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اظهار کرد: چهارمحال‌وبختیاری استانی کمترتوسعه‌یافته است، به همین دلیل برخی شهرستان‌های آن در محرومیت شدید قرار دارند.

وی افزود: این شهرستان‌ها از خدمات برخوردار نیست، اما می‌توان در استان در بخش گردشگری سرمایه‌گذاری کرد و اگر بتوانیم مردم و سرمایه‌گذاران را به این سمت هدایت کنیم به تولید، اشتغالزایی، کسب و کار کمک شده است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: امروز جوانان بیکار هستند و در هر خانواده چهار تا پنچ تحصیل‌کرده بیکار وجود دارد. سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری می‌تواند منجر به اشتغال جوانان شود، همچنین با فرهنگ‌سازی صنعت گردشگری رونق می‌گیرد و توسعه همه‌جانبه استان را در پی دارد که این مهم از دغدغه‌های شورای اسلامی استان است.

وی ادامه داد: برای رفع این دغدغه وجود اعتبارات برای ایجاد توازن منطقه‌ای ضروری است، بر این اساس باید به سمت سند چشم‌انداز ۲۰ ساله حرکت کرد. حوزه گردشگری ارزشمند است و با برنامه استان روی ریل توسعه قرار می‌گیرد. تنها چیزی که از انسان می‌ماند آثار اقدامات او است؛ ما اعضای شورا توسط مردم برای قبول مسئولیت در شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب شدیم و باید آثار مطلوبی از خود به جای بگذاریم، زیرا جایگاه کاری ما روزی تمام می‌شود، اما اقدامات مؤثری که انجام داده‌ایم باقی خواهد ماند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی با تشویق سرمایه‌گذاران می‌توانند بخش خصوصی را تقویت کنند. حفظ آثار ملموس و آداب و رسوم هر شهر و روستا نیز حائز اهمیت است و انتظار حفاظت از آن را داریم؛ گاهی افراد یا دستگاه‌های دیگر در این زمینه ورود و سبب ایجاد تغییرات نادرستی در آثار ملموس و آداب و رسوم می‌شوند، لذا برای حفظ آن باید از این امر جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: جذب توریسم می‌تواند برای شهرداری‌ها درآمدزایی ایجاد کند، بسیاری از شهرداری‌ها درآمدی ندارند و همکاری با میراث فرهنگی می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد تا در انتظار اعتبارات دولتی نباشد.

کد خبر 556782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.