تأکید بودجه ۱۴۰۱ بر درآمدهای شفاف است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۱ به سمت کسب درآمدهای شفاف حرکت کردیم، گفت: هدف مدیریت شهری اجرای بودجه به نفع مردم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه، یکم اسفندماه_ در سی‌ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، پس از تصویب بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان، اظهار کرد: مهم‌تر از تصویب بودجه اجرای آن است، در حوزه‌های مختلف مباحث زیادی مطرح و تأکیداتی شده است که این تأکیدات از خود بودجه نیز مهم‌تر است.

وی با بیان اینکه در حوزه درآمد شهرداری، تغییراتی اعمال شده است، افزود: در سال‌های قبل دیده می‌شد که پول‌هایی از سوی شهرداری دریافت می‌شود که احتمالاً منطبق بر مصوبات شورا نیست؛ لذا در بودجه ۱۴۰۱ به سمت درآمدهای شفاف حرکت کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: تفاهم و تعاملی میان شورا و شهرداری در بررسی و تصویب بودجه وجود داشت و امیدواریم سال آینده در زمینه درآمدهای شهرداری نیز شبهه‌ای وجود نداشته باشد و درآمدها کاملاً شفاف و بر اساس مصوب شورا دریافت شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر ابهامی وجود دارد باید به نفع مردم تفسیر شود و نباید بر اساس شبهه، پول اضافه‌تری از مردم گرفته شود. تأکید می‌کنیم که هدف مدیریت شهری اجرای بودجه به نفع مردم است.

نورصالحی تصریح کرد: در نیمه اول سال جمع‌سپاری را در حوزه شهرسازی خواهیم داشت تا نیاز به مراجعه حضوری مردم به بخش‌های مختلف شهرداری وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: شورا بر پروژه‌های بزرگ مانند توسعه خط یک و تکمیل خط دو مترو و حلقه حفاظتی تأکید دارد که بر این اساس قرار شد پروژه حلقه حفاظتی از شمال و جنوب پیگیری شود و در یک نقطه به هم برسند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی، موزه شهر، پردیس‌های خانه‌محور و فرهنگ، تجهیز اتوبوس‌رانی، توجه به مناطق کمتربرخوردار، معین و همراه قرار دادن مناطق توانمند نسبت به مناطق کم‌توان‌تر از جمله مواردی است که شورا در بودجه بر آن تأکید کرده است.

وی ادامه داد: بین مناطق کم‌برخوردار و بیشتربرخوردار تفاهم‌نامه‌هایی مانند قرارداد خواهرخواندگی نوشته شود تا در توسعه شهر یکدیگر را یاری کنند.

نورصالحی خاطرنشان کرد: در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تأکید شد که سهم تأمین معوض شهرداری مرکزی و مناطق توانمند، در مناطق کمتربرخوردار استفاده شود.

وی با بیان اینکه توجه به بافت فرسوده و احیای بافت تاریخی نیز مورد تأکید شورای اسلامی شهر است، گفت: منابع شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های شهرداری باید به این سمت گام بردارند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در جلسات بررسی بودجه بر استفاده از مشارکت سرمایه‌گذاری، تقویت و توسعه گردشگری و صنایع دستی تأکید شده است.

وی خاطرنشان کرد: در چند ماه گذشته تمام اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و همکاران شهرداری توجه به مشکلات شهر و عدالت‌محوری را در رأس دغدغه‌های خود قرار دادند تا زندگی بهتری را در شهر برای مردم فراهم کنند. امیدواریم بودجه ۱۴۰۱ برای مردم اصفهان خیر و برکت داشته باشد؛ اگر رضایت مردم و خداوند مورد توجه باشد، قطعاً این برکت روزافزون خواهد شد.

کد خبر 556734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.