برگزاری همایش بین‌المللی باستان‌شناسان جوان

همایش بین‌المللی باستان‌شناسان جوان با هدف آگاهی از آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی باستان‌شناسی و بررسی چالش‌ها، آسیب‌ها و فرصت‌های این رشته برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هشتمین همایش بین‌المللی باستان‌شناسان جوان از سوی انجمن علمی دانشجویی گروه باستان‌شناسی و با همکاری دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری سوم تا پنجم اسفندماه برگزار می‌شود.

این همایش بین‌المللی در سه روز به‌صورت مجازی و حضوری برگزار خواهد شد. بر این اساس روز نخست این همایش شامل ۱۶ سخنرانی و دو کارگاه است که به‌صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود، روز دوم شامل ۱۹ سخنرانی و دو کارگاه مجازی و روز سوم نیز شامل ۱۷ سخنرانی و دو کارگاه مجازی خواهد بود.

در هشت حوزه تخصصی شامل «باستان‌شناسی و آموزش»، «باستان‌شناسی ایران؛ دیروز، امروز، فردا»، «شناخت گذشته با بهره‌گیری از باستان‌شناسی تحلیلی»، «مواد فرهنگی در باستان‌شناسی ایران»، «نظریه و عمل در باستان‌شناسی ایران»، «باستان‌شناسی و علوم میان‌رشته‌ای»، «جدیدترین یافته‌ها از کاوش‌ها و بررسی‌های باستان‌شناسی ایران فرهنگی» و «حفاظت از میراث باستان‌شناختی» برگزار خواهد شد.

«فعالیت‌های میدانی؛ نویافته‌های باستان‌شناسی و پژوهش‌های جدید»، «پژوهش‌های بینا رشته‌ای باستان‌شناسی»، «رویکردها و مکاتب نوین باستان‌شناسی، ضرورت‌ها و چشم‌اندازها»، «بحران‌های میراث‌فرهنگی؛ گفت‌وگو، راهبردها و پیشنهادات»، «باستان‌شناسی و گردشگری، تعامل و توسعه»، «دستاوردها و آسیب‌شناسی باستان‌شناسی ایران در سده اخیر و حال؛ تئوری و عمل» محورهای هشتمین همایش بین‌المللی باستان‌شناسان جوان هستند.

هشتمین همایش بین‌المللی باستان‌شناسان جوان، سوم تا پنجم اسفندماه برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در کارگاه‌های مجازی به نشانی http://vroom.ut.ac.ir/literature6 و برای شرکت در سخنرانی‌ها به نشانی‌های http://vroom.ut.ac.ir/literature11 و http://vroom.ut.ac.ir/literature12 مراجعه کنند.

کد خبر 556733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.