هدف آمریکا تحریک مسکو برای حمله به اوکراین است

کارشناس مسائل روسیه گفت: آمریکا بی‌تمایل نیست که روسیه درگیر یک جنگ ناخواسته شود تا بتواند برنامه‌های جدیدی از جمله تحریم‌ علیه روسیه را طراحی کند.

حسن بهشتی پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نقش آمریکا در مناقشه اوکراین اظهار کرد: آمریکا تلاش می‌کند با عملیات روانی روسیه را به جنگ علیه اوکراین ترغیب کند. آمریکا به‌خوبی به این نکته آگاهی دارد که اگر روسیه به اوکراین حمله کند خرابی‌های زیادی در اوکراین شکل خواهد گرفت و در نتیجه اوکراین وابستگی بیشتری به غرب و آمریکا پیدا خواهد کرد. از سوی دیگر روسیه را درگیر جنگی خواهد کرد که میلیاردها دلار هزینه برای این کشور خواهد داشت. آمریکا می‌داند که اگر جنگی رخ بدهد خسارت‌های زیادی به اقتصاد روسیه در شرایط نامناسب کنونی وارد خواهد کرد.

وی افزود: از سوی دیگر آمریکا به دنبال این است که مرزهای ناتو را گسترش دهد و با نزدیک شدن به مرزهای غربی روسیه حلقه محاصره این کشور را تنگ‌تر کند. آمریکا بی‌تمایل نیست که روسیه درگیر یک جنگ ناخواسته شود تا بتوانند تا بتواند برنامه‌های جدیدی از جمله تحریم علیه روسیه را طراحی کند.

این کارشناس مسائل روسیه ادامه داد: آمریکا از ابتدا مخالف انتقال گاز از روسیه به سمت کشورهای اروپایی بود؛ به همین دلیل تلاش می‌کند در بحران کنونی دوباره این موضوع را مطرح کند تا مانع از این کار شود. آمریکا از نظر رسانه‌ای و عملیات روانی تلاش زیادی می‌کند تا روسیه را در باتلاق اوکراین غرق کند. امیدوارم مسئولان روسیه به اندازه‌ای عاقل باشند که وارد باتلاقی که آمریکایی‌ها برای آنها طراحی کرده‌اند، نشوند.

کد خبر 556726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.