روند بهره‌مندی مددجویان از قبض گاز رایگان+جزئیات

رئیس کمیته امداد جرئیات بهره‌مندی مددجویان از قبض گاز رایگان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمرتضی بختیاری درخصوص آخرین اقدامات انجام شده برای اجرایی شدن مصوبه رایگان شدن قبض گاز مددجویان، اظهار کرد: تاکنون شماره اشتراک گاز حدود ۵۸۴ هزار خانوار تحت حمایت به منظور برخورداری از قبض رایگان، به شرکت گاز ارسال شده است.

جمع‌آوری شماره اشتراک گاز مددجویان از طریق مددکاران و سامانه امداد هوشمند

وی با اشاره به همکاری کمیته امداد و شرکت گاز با هدف تسریع در جمع‌آوری و پالایش اطلاعات، افزود: پیش از این در سیزدهم بهمن‌ماه آمار کامل دو میلیون و ۳۰۰ هزار خانوار مددجو شامل اطلاعات شخصی، محل سکونت و کد ملی به شرکت گاز ارسال شده بود.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: شرکت گاز پس از بررسی اطلاعات، در بیست‌وچهارم بهمن‌ماه خواستار دریافت کد اشتراک گاز مددجویان شد که به همین منظور فرآیند احصای شماره اشتراک مددجویان در دستور کار کمیته امداد قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در ادامه، کمیته امداد شماره اشتراک گاز حدود ۵۸۴ هزار خانوار را از طریق مددکاران و سامانه امداد هوشمند جمع‌آوری و در بیست‌وهفتم بهمن‌ماه به شرکت گاز ارسال کرد.

چاره‌جویی برای مددجویان ساکن در منازل استیجاری و آپارتمانی

بختیاری با بیان اینکه بخشی از مددجویان کمیته امداد به ویژه در مناطق محروم از نعمت گاز برخوردار نیستند، تصریح کرد: تعداد زیادی از مددجویان نیز در منازل آپارتمانی با کنتور مشترک، ساکن هستند که در این خصوص نیز با همکاری شرکت گاز به دنبال چاره‌جویی هستیم.

وی افزود: بخشی از خانواده‌های تحت حمایت نیز در منازل استیجاری ساکن هستند که به منظور برخورداری از مزایای مصوبه رایگان شدن گاز، لازم است شماره کنتور گاز خود را هر بار با تغییر آدرس، به عوامل اجرایی کمیته امداد اعلام کنند.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه مصوبه رایگان شدن قبوض گاز مددجویان از ابتدای سال ۱۴۰۰ لازم‌الاجرا است، خاطرنشان کرد: حفظ منافع مددجویان خط قرمز کمیته امداد بوده و شرکت گاز اطمینان داده است به محض اجرایی شدن مصوبه، تمام پرداختی‌های قبلی گاز در نخستین قبض گاز به صورت بستانکار در قبوض مددجویان منظور خواهد شد.

به گزارش ایمنا، طرح رایگان شدن یا تخفیف قبوض آب، برق و گاز ویژه مددجویان کمیته امداد براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و با رعایت الگوی مصرف اجرا می‌شود و ابلاغیه آن توسط دولت به دستگاه‌ها و شرکت‌های اجرایی مربوطه ارسال شده است. خانوارهای تحت حمایت می‌توانند کدهای اشتراک قبوض را برای ثبت در سامانه سها، به مددکار خانواده خود یا دفاتر پیشخوان خدمات دولت ارائه دهند.

کد خبر 556723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.