رفع سدمعبر و بازگشایی معابر در اولویت است

سرپرست منطقه پنج شهرداری کرج گفت: با توجه به نزدیکی ایام پایان سال و در راستای تسهیل در تردد شهروندان، رفع سدمعبر و بازگشایی معابر شهری این منطقه در اولویت است.

حشمت‌الله عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مشکلات شهری از جمله سد معبر در منطقه پنج شهرداری کرج، اظهار کرد: در برخی محلات، پیاده‌روها توسط گشت‌های ویژه به منظور تسهیل در تردد شهروندان پاکسازی شده است.

وی با بیان اینکه دست‌فروشی یک پدیده اجتماعی است که در اغلب کلان‌شهرها مشاهده می‌شود، افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه، در خصوص ساماندهی دست‌فروشان باید به نحوی اقدام شود تا ضمن تسهیل در رفت و آمد شهروندان، اقشار کم‌درآمدی که از این راه امرار معاش می‌کنند نیز دچار آسیب نشوند؛ لذا در این راستا طی سال گذشته با ایجاد یک بازارچه‌، اکثر دست‌فروشان به آن مکان منتقل شدند.

سرپرست منطقه پنج شهرداری کرج اضافه کرد: با توجه به افزایش حجم تردد شهروندان در روزهای پایانی سال، رفع سد معبر خیابان المهدی انجام شد و شهروندان نیز از اقدامات انجام شده ابراز رضایت کردند.

وی کمبود سرانه فضای سبز را از دیگر مشکلات منطقه پنج شهرداری کرج برشمرد و گفت: سرانه فضای سبز در این منطقه ۲.۵ متر است، به ویژه در ضلع غربی ۴۵ متری گلشهر سرانه فضای سبز بسیار ضعیف است.

عزیزی خاطرنشان کرد: برای توسعه فضای سبز و تملک چند قطعه زمین، توافقات اولیه انجام شده است که در صورت همکاری و تأیید شورای اسلامی شهر و شهردار، این اراضی جهت ایجاد فضای سبز در منطقه استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح استقبال از بهار در منطقه در آخرین ماه سال جاری، گفت: اقداماتی همچون پاکسازی و زیباسازی شهری و تکمیل پروژه‌های عمرانی در راستای استقبال از بهار در دستور کار منطقه قرار گرفته است، علاوه بر آن طبق دستور شهردار کرج، فضاسازی مناسب ورودی و خروجی‌های شهر و حاشیه اتوبان در محدوده منطقه پنج برای استفاده شهروندان و رهگذران ایجاد خواهد شد.

کد خبر 556704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.