۱۲ خط BRT به تدریج در اصفهان اجرا می‌شود

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه ۱۲ خط BRT برای شهر اصفهان در نظر گرفته شده است و به‌تدریج اجرا می‌شود، گفت: تاکنون سه خط اتوبوس‌‎ تندرو به طول ۳۲ کیلومتر اجرا شده است.

سید عباس روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در کلان‌شهرها وقتی درخواست سفر در یک مسیر از حد معمول زیاد باشد، باید حمل‌ونقل عمومی در اولویت قرار گیرد؛ از این‌رو در اصفهان اجرای خطوط BRT مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خط یک BRT شهر اصفهان از یزدآباد تا پایانه باقوشخانه در دو فاز یک و دو اجرا شد و مورد استقبال گسترده شهروندان قرار گرفت، افزود: در خط یک BRT از اتوبوس‌های مخصوص استفاده شده است و استانداردهای لازم از جمله جدا شدن فیزیکی این خطوط از جریان ترافیکی شهر لحاظ شده و اولویت‌دهی در تقاطع‌ها و چهارراه‌ها به حمل‌ونقل عمومی رعایت شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ادامه داد: تا قبل از شرایط پاندمی کرونا آمار جابه‌جایی مسافران در خطوط BRT شهر اصفهان ۱۲۰ هزار مسافر بود، اما به دلیل شیوع این ویروس، کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: با توجه به کیفیت اتوبوس‌های BRT و اینکه در مسیرهای ویژه ترافیک ندارد، همچنین مکانیزه کردن فرایند پرداخت بلیت، سرعت سفرهای درون‌شهری شهروندان افزایش پیدا کرده است و همین موضوع رضایتمندی شهروندان در استفاده از این وسایل حمل‌ونقلی را به همراه داشته است.

روحانی با بیان اینکه راه‌اندازی خط یک BRT مدت زمان سفرهای درون‌شهری را به طور چشمگیری کاهش داده است، افزود: استقبال شهروندان از خطوط BRT مسئولان حمل‌ونقل شهری و مدیریت شهر را به توسعه آن‌ها ترغیب کرد.

وی با بیان اینکه خط دوم BRT حدفاصل پایانه آبشار تا میدان جمهوری است که در بعضی از نقاط با خط یک همپوشانی دارد، ادامه داد: محل تلاقی خط یک با خط دو BRT حدفاصل پل بزرگمهر تا میدان قدس است و از میدان قدس تا میدان جمهوری عملکرد خط دو به صورت مستقل است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با اشاره به اجرای خط سه BRT با مبدأ پایانه ارغوانیه، جی و مقصد پایانه خرم، گفت: خط چهارم BRT در مسیر خیابان هشت‌بهشت شامل ۱۰ ایستگاه است که پنج ایستگاه در محدوده منطقه سه شهرداری و پنج ایستگاه در محدوده منطقه چهار احداث خواهد شد و مورد استفاده شهروندان قرار خواهد گرفت.

کد خبر 556672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.