مشخصات سرفیس لپ‌تاپ استودیو+قیمت

قیمت لپ‌تاپ یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه شناسایی مزایا و معایب سرفیس لپ‌تاپ استودیو می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای لپ‌تاپ را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محدودیت‌های متعددی که زبان طراحی منحصربه‌فرد سرفیس‌بوک ایجاد می‌کرد، موجب شد مایکروسافت ایده لپ‌تاپ هیبریدی قدرتمند را به گونه‌ای دیگر به سرانجام برساند و بدین ترتیب سرفیس لپ‌تاپ استودیو طراحی و تولید شد. در ادامه به معرفی و بررسی بعضی از ویژگی‌ها و مشخصات سرفیس لپ‌تاپ استودیو می‌پردازیم:

طراحی و بدنه سرفیس لپ‌تاپ استودیو

خاص‌ترین ویژگی سرفیس لپ‌تاپ استودیو به مکانیزم لولای دوگانه آن بازمی‌گردد. این مکانیزم پیش از این در لپ‌تاپ‌های Vaio Flip سونی و ConceptD7 Ezel Pro ایسر مورد استفاده قرار گرفته است. اما شرکت مایکروسافت مکانیزم دوگانه سرفیس لپ‌تاپ استودیو را ظریف‌تر و کارآمدتر از شرکت‌های دیگر پیاده‌سازی کرده است. پایه این محصول طراحی پله‌ای دارد، یکی از پله‌ها حاوی کیبورد و درگاه‌ها است و پله دوم با مساحت کمتر از پله بالایی از قطعات و سیستم خنک‌کننده سرفیس میزبانی می‌کند. این طراحی پله‌ای باعث شده است که سرفیس لپ‌تاپ استودیو ۱۴.۴ اینچی از مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی ۳.۴۴ میلی‌متری ضخیم‌تر و ۲۰۰ گرم سنگین‌تر باشد. سرفیس لپ‌تاپ استودیو از قلم Slim Pen 2 پشتیبانی می‌کند؛ این قلم به صورت مغناطیسی روی سطح پله‌ای قسمت زیرین لپ‌تاپ متصل شده است و در همان قسمت به صورت بی‌سیم شارژ می‌شود. بدنه سرفیس لپ‌تاپ استودیو با ترکیبی از منیزیوم و آلومینیوم تولید شده و بسیار با کیفیت است. دستگاه ساختار محکمی دارد و لمس پوشش مات آن حس فوق‌العاده‌ای را انتقال می‌دهد. این محصول تنها در رنگ نقره‌ای به فروش می‌رسد.

سرفیس لپ‌تاپ استودیو از سیستم خنک‌کننده متفاوتی بهره می‌برد؛ به طوری که هوای خنک را از پشت محصول دریافت می‌کند و هوای داغ را بخش جلویی لبه‌های کناری و نزدیک محل استراحت دست خارج می‌کند. مایکروسافت با بهره بردن از لولای موجود در میانه در لپ‌تاپ، سه حالت مختلف Laptop، Stage و Studio را در اختیار کاربر سرفیس لپ‌تاپ استودیو قرار می‌دهد. با فشار اندکی به لبه بالایی نمایشگر، پنل شروع به چرخش می‌کند، کاربران می‌توانند لبه پایینی پنل را به صورت مغناطیسی به پایه متصل کنند و به حالت Stage دست پیدا کنند. در این حالت نمایشگر جلوتر می‌آید، کیبورد زیر پنل پنهان می‌شود و ترک‌پد در دسترس کاربر باقی می‌ماند. حالت Stage برای بازی کردن یا تماشای فیلم توصیه می‌شود. در صورتی که پنل را به سمت خود بکشانید و آن را روی پایه بخوابانید، به حالت Studio دست پیدا می‌کنید، در این صورت صفحه‌نمایش لپ‌تاپ شرایط را برای انجام کارهای گرافیکی و طراحی مهیا می‌کند.

صفحه نمایش و اسپیکر سرفیس لپ‌تاپ استودیو

سرفیس لپ‌تاپ استودیو دارای صفحه نمایش ۱۴.۴ اینچی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، وضوح تصویر ۱۶۰۰ * ۲۴۰۰ پیکسل و نسبت تصویر سه به دو و تراکم ۲۰۱ پیکسل بر اینچ است. سرفیس لپ‌تاپ استودیو دو پروفایل رنگی sRGB و Vivid را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در مورد اول رنگ‌های بسیار دقیقی با تمایل جزئی به سردی تولید می‌کند؛ اما مورد دوم کمی رنگ‌ها را زنده‌تر به نمایش می‌گذارد. مایکروسافت اسپیکرها را در بخش نمایشگر جاسازی کند تا کاربر هنگام استفاده از سرفیس در حالت تبلت نیز به اسپیکرها دسترسی داشته باشد. سرفیس لپ‌تاپ استودیو از ترکیب دو ساب‌ووفر و دو توئیتر به ترتیب برای تولید صداهای فرکانس پایین و فرکانس بالا استفاده می‌کند. ساب‌ووفرها از کناره‌ها صدا را به دو طرف پرتاب می‌کند؛ درحالی‌که توییترها از زیر کیبورد، صدا را به سمت بالا هدایت می‌کند. لپ‌تاپ قدرتمند مایکروسافت از صدای Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند.

مشخصات سرفیس لپ‌تاپ استودیو + قیمت

صفحه کلید و ترک‌پد سرفیس لپ‌تاپ استودیو

کیبورد و ترک‌پد سرفیس لپ‌تاپ استودیو تجربه کم‌نظیری را رقم می‌زند، چینش، فاصله کلیدها، عمق حرکتی و کیفیت ساخت کلیدها بسیار مناسب و ایده‌آل است. ترک‌پد سرفیس لپ‌تاپ استودیو به وسعت ترک‌پدهای غول‌آسای مک‌بوک پرو نیست، اما ابعاد بسیار مطلوبی دارد. پوشش شیشه‌ای ترک‌پد سرفیس لپ‌تاپ استودیو اصطکاک اندکی دارد؛ به طوری که انگشت به راحتی روی آن جابه‌جا می‌شود. اجرای ژست‌های حرکتی ویندوز و رهگیری حرکت انگشت به بهترین شکل صورت می‌گیرد.

سخت‌افزار سرفیس لپ‌تاپ استودیو

سرفیس لپ‌تاپ استودیو از پردازنده جدید H35 اینتل بهره می‌برد، این پلتفرم همان تراشه‌های ۱۵ واتی سری U اینتل را دربرمی‌گیرد. سرفیس لپ‌تاپ استودیو در دو مدل با پردازنده‌های چهار هسته‌ای Core i5-11300H و Core i7-11370H به فروش می‌رسد که مدل i7 از پردازنده گرافیکی مجزا GeForce RTX 3050 Ti بهره می‌برد. لپ‌تاپ گران قیمت مایکروسافت را می‌توان با رم ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی LPDDR4x و حافظه ۲۵۶ گیگابایت تا دو ترابایتی PCIe 3.0 سفارش داد.

باتری سرفیس لپ‌تاپ استودیو

انرژی مورد نیاز سرفیس لپ‌تاپ استودیو با استفاده از باتری ۵۶ وات ساعتی تأمین می‌شود. شرکت سازنده اعلام کرده است که این محصول در استفاده‌های روزمره می‌تواند تا ۱۸ ساعت کاربر را با روشنایی ۱۵۰ نیتی نمایشگر همراهی کند. مایکروسافت مدل i7 سرفیس لپ‌تاپ استودیو را با شارژر ۱۰۲ واتی سرفیس کانکت به فروش می‌رساند. این محصول ظرف کمتر از دو ساعت به صورت کامل شارژ می‌شود.

مزایای سرفیس لپ‌تاپ استودیو

  • طراحی بدنه
  • سیستم خنک کننده
  • پشتیبانی از استاندارد Thunderbolt 4
  • پایداری عملکرد
  • ترک‌پد

معایب سرفیس لپ‌تاپ استودیو

  • قیمت
  • استفاده از پردازنده اینتل
  • حذف درگاه‌های USB-A و کارت حافظه

قیمت سرفیس لپ‌تاپ استودیو

با توجه به بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب، قیمت سرفیس لپ‌تاپ استودیو با ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی SSD به میزان ۷۸ میلیون و ۳۴۹ هزار تومان ارزیابی شده است.

کد خبر 556665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.