تقویت فرهنگ گفت‌وگو با کرسی‌های آزاداندیشی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر گفت: در کرسی آزاداندیشی، افراد با نظرات مختلف در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و به تبادل‌نظر می‌پردازند. این موضوع باعث ایجاد فرهنگ گفت‌وگو در میان دانشجوها و تبادل اندیشه نخبگان نیز سبب بهره‌وری از ظرفیت فکری می‌شود.

مجتبی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدضله العالی) در سال‌های اخیر از دانشگاه‌ها و مراکز علمی خواستند که برنامه کرسی‌های آزاداندیشی توسعه یابد، اظهار کرد: این برنامه از سال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز و از سوی مقام معظم رهبری مورد تقدیر قرار گرفت.

وی افزود: در کرسی آزاداندیشی افراد با نظرات مختلف در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و به تبادل‌نظر می‌پردازند که این موضوع، باعث ایجاد فرهنگ گفت‌وگو در میان دانشجویان و تبادل اندیشه نخبگان سبب بهره‌وری از ظرفیت فکری می‌شود. در روایات اسلامی نیز بر این مسئله تاکید شده و آمده است که خداوند از این تضارب آرا برای شما نتایج خوبی فراهم کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر ادامه داد: موضوع کرسی آزاداندیشی به دانشجویان واگذار شده است و در آخرین برنامه این مرکز علمی دانشجویان در رابطه با این سوال که «آیا درون خودرو حریم خصوص محسوب می‌شود یا خیر؟» به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

وی با تاکید بر اینکه همه دانشجویان می‌توانند در این کرسی‌ها شرکت کنند، گفت: برای شرکت در کرسی‌ها فراخوان داده می‌شود و افراد بدون محدودیت می‌توانند در این برنامه شرکت کنند. درواقع این برنامه محدودیت تعداد نفرات و انتخاب موضوع وجود ندارد؛ زیرا معتقدیم که در کرسی آزاداندیشی باید حقیقت نمایان شود.

جعفری اشاره کرد: هنگامی که دانشجویان بر سر یک موضوع با یکدیگر اختلاف‌نظر دارند، در حضور داوران به گفت‌وگو می‌پردازند تا به نقاط ضعف و قوت خود پی‌ببرند؛ داوران نیز از اساتیدی انتخاب می‌شوند که در موضوع بحث صاحب‌نظر هستند، تجربه تدریس دارند و در نشست‌های کرسی آزاداندیشی شرکت کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه برای ایجاد انگیزه در افراد جهت استقبال از برنامه کرسی آزاداندیشی، این برنامه در چند مرحله برگزار می‌شود، گفت: نتایج کرسی پس از ارزیابی در استان به تهران ارسال و سپس برنامه نهایی در پایتخت برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر اظهار کرد: افرادی که در کرسی آزاداندیشی رتبه اول را کسب کنند، مبلغ ۱۰ میلیون تومان هدیه نقدی دریافت می‌کنند؛ در نتیجه برگزاری این برنامه نتایج مادی و اجتماعی به همراه دارد.

کد خبر 556654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.