برگزاری بیش از ۴۰ ویژه‌ برنامه به‌مناسبت روز حماسه و ایثار نجف‌آباد

شهردار نجف‌آباد با اشاره به فرارسیدن پنجم اسفندماه روز حماسه و ایثار نجف‌آباد، گفت: بیش از ۴۰ ویژه برنامه در سرتاسر شهرستان نجف‌آباد به مناسبت این روز مهم در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری نجف‌آباد، عبدالرسول امامی با اشاره به فرارسیدن پنجم اسفندماه «روز حماسه و ایثار نجف‌آباد»، اظهار کرد: نجف‌آباد شهری است که شهدای بسیار زیادی تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده و نقش کلیدی در هشت سال دفاع مقدس داشته است.

وی افزود: فرماندهان بزرگی نظیر شهید حاج احمد کاظمی از جمله شخصیت‌های اثرگذار دفاع مقدس هستند که اهل نجف‌آباد بوده‌اند.

شهردار نجف‌آباد خاطرنشان کرد: اسفندماه سال ۶۲ و در طول عملیات مهم خیبر، ۳۳۳ نفر از دلاورمردان حافظ دین و ناموس و میهن از شهرستان سرافراز نجف‌آباد، همچون کبوتران عاشق به پرواز درآمدند و بیش از ۲۰۵ نفر از آن‌ها تنها در روز پنجم اسفند به شهادت رسیدند؛ به همین مناسبت پنجم اسفند روز حماسه و ایثار شهرستان نجف‌آباد نام‌گذاری شد.

امامی با تأکید بر اهمیت پاسداشت یاد و خاطره شهدا به منظور گسترش گفتمان ایثار و شهادت در جامعه، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین را یکی از شاخصه‌های ترویج گفتمان انقلاب‌اسلامی و تمدن‌سازی مطرح کرده‌اند و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و تبیین و ترویج واقعیت‌های دفاع‌مقدس بخش مهمی از جهاد تبیین است.

وی از برگزاری بیش از ۴۰ ویژه برنامه به مناسبت سالروز حماسه و ایثار نجف‌آباد خبر داد و اضافه کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا بخشی از برنامه‌هایی که برای این روز مهم در شهرستان نجف‌آباد در نظر گرفته بودیم، برگزار نخواهد شد؛ با این وجود همچنان بیش از ۴۰ ویژه برنامه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سرتاسر شهرستان نجف‌آباد برگزار خواهد شد.

شهردار نجف‌آباد به رویکرد فرهنگی، هنری و علمی در برنامه‌های روز حماسه و ایثار نجف آباد اشاره کرد و گفت: رونمایی از تمبر روز حماسه و ایثار نجف‌آباد، افتتاح خانه ایثار نجف‌آباد، برگزاری مسابقات ورزشی مختلف، حرکت نمادین کاروان خیبر، یادواره شهدای فرهنگی و یادواره شهدای نجف‌آباد از جمله برنامه‌هایی است که در هفته حماسه و ایثار نجف‌آباد در نظر گرفته شده است.

کد خبر 556583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.