سختی شبکه بیت‌کوین به بالاترین حد خود رسیده است

شبکه بیت‌کوین پس از یک صعود ثابت از پایین‌ترین سطح ژوئیه گذشته به بالاترین حد خود در سختی استخراج رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابزار تحلیل زنجیره‌ای کوین‌وارز (CoinWarz) در ۱۸ فوریه نشان داد که سختی استخراج به بالاترین حد جدید یعنی ۲۷.۹۷ تریلیون هش (T) رسیده است. این دومین بار در سه هفته گذشته است که بیت‌کوین از نظر سختی به یک ATH یا سقف تاریخی جدید رسیده است. در ۲۳ ژانویه زمانی که نرخ هش 190.71 EH/s (اگزاهش در ثانیه) بود، سختی به 26.7 T رسید.

سختی بالاتر به این معنی است که رقابت بیشتری بین ماینرها برای تأیید یک بلوک و استخراج پاداش بلاک وجود دارد. در نتیجه ماینرها اخیراً شروع به فروش کوین یا سهام شرکت خود کرده‌اند تا ذخایر نقدی خود را دست نخورده نگه‌دارند.

طبق داده‌های سایت Blockchain.com، نرخ هش برای شبکه نیز به یک ATH جدید رسیده است که نشان دهنده نرخ هش 211.9 EH/s است. ابزارهای اندازه‌گیری مختلف در چند هفته گذشته، نرخ هش متفاوتی را ثبت کرده‌اند. ابزار YCharts در فوریه نرخ هش ATH 248.11 اگزاهش را نشان داد.

سختی شبکه بیت کوین به بالاترین حد خود رسیده است

از بین استخرهای استخراج جهانی شناخته شده، انت‌پول (AntPool) و F2Pool بیشترین قدرت هش را دارند. بر اساس داده‌های Blockchain.com، انت پول ۹۶ بلاک استخراج شده در چهار روز گذشته را در اختیار دارد؛ درحالی‌که F2Pool تعداد ۹۳ بلاک را به خود اختصاص داده است.

با این حال، نرخ هش به معنای امنیت بیشتر برای شبکه است. هرچه شبکه از قدرت هش بیشتری استفاده کند، استخراج برای هر تراکنش که روی زنجیره انجام می‌شود، سخت‌تر است. این معضل بین ماینرها و تأمین امنیت شبکه و کسب سود کافی احتمالاً همچنان ادامه خواهد داشت زیرا آن‌ها امکان‌سنجی عملیات فعلی خود را تعیین می‌کنند.

کد خبر 556581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.