انجام تحقیقات درباره سرطان در فضا

شرکت «نورثروپ گرامن» و «ناسا» قرار است امروز فضاپیمای باری «سیگنوس» سوار بر موشک «آنتارس» را طی هفدهمین ماموریت خدماتی تجاری تامین مجدد نورثروپ گرامن از مرکز پرواز «ولوپس» به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب کنند.

به گزارش ایمنا، هفدهمین مأموریت خدماتی تجاری تأمین مجدد «نورثروپ گرامن» امروز ساعت ۱۲:۴۰ به وقت منطقه زمانی شرقی (۲۱:۱۰ به وقت تهران) انجام و به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب خواهد شد و طی آن بیش از هشت هزار و ۳۰۰ پوند تجهیزات و آزمایش‌های علمی در اختیار فضانوردان قرار خواهد گرفت. طی این مأموریت ده‌ها آزمایش جدید از جمله " MicroQuin 3D Tumor" به فضا فرستاده خواهد شد.

این مطالعه به بررسی اثرات یک دارو روی سلول‌های سرطان پستان و پروستات در فضا می‌پردازد. در شرایط ریزگرانش، این سلول‌ها می‌توانند در یک مدل سه بعدی طبیعی‌تر رشد کنند که این امر توصیف ساختار، بیان ژن، سیگنال‌دهی سلولی و پاسخ به دارو را آسان‌تر می‌کند. نتایج این مطالعه می‌تواند بینش جدیدی درباره پروتئین سلولی مورد هدف این دارو ارائه دهد و به پیشرفت داروهای دیگری که سلول‌های سرطانی را مورد هدف قرار می‌دهند، کمک کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 556572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.