۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
تحول دیجیتال در آموزش یونان

وزارت آموزش یونان اعلام کرد که ۳۰ میلیون یورو برای توزیع تجهیزات رباتیک در مدارس سراسر کشور اختصاص خواهد داد؛ به طور دقیق‌تر، ۱۷۷ هزار مجموعه رباتیک (شامل ابزار آموزشی و همچنین نرم افزارهای مربوطه) را در موسسات آموزشی بین دانش آموزان بین چهار تا ۱۵ سال توزیع خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، علاوه بر تجهیزات، این وزارتخانه برای معلمان و دانش آموزان مدارس و مهدکودک‌ها، ابزاری حمایتی و اطلاعات ویژه‌ای را به منظور استفاده بهینه از مجموعه‌های رباتیک ارائه خواهد کرد.

ذکر این نکته ضروری است که از ابتدای سال ۲۰۲۲، وزارت آموزش یونان رشته رباتیک را در برنامه‌های درسی اجباری مهدکودک‌ها و مدارس کشور گنجانده است. علاوه بر این، آموزش‌هایی برای معلمان فراهم شده است تا با برنامه نویسی و فناوری، بیشتر آشنا شوند.

تحول دیجیتال در آموزش یونان

پیش از این نیز، دولت به بیش از ۱۶۰ هزار معلم، کوپن‌هایی به ارزش ۲۰۰ یورو اختصاص داد که می‌توانند از آن برای خرید تجهیزات فناوری اطلاعات مانند تبلت و لپ تاپ استفاده کنند. وزیر آموزش این کشور، نیکی کراموس در مورد تحول دیجیتال آموزش گفت: "هدف همیشگی ما این است که در محیطی دائماً در حال تغییر، دسترسی فرزندانمان به دانش و مهارت‌های مورد نیاز را فراهم کنیم. مدارس دولتی در حال تکامل است چراکه میزبان تجهیزات فن‌آوری مدرن نظیر ابزار روباتیک آموزشی است. محیط دیجیتال، یادگیری اکتشافی و مشارکتی را پرورش می‌دهد، روش‌های تدریس نوآورانه را بازطراحی می‌کند و نقش معلم را به عنوان همراه دیجیتال برجسته می‌سازد. "

خرید تجهیزات مدرن توسط بخش تسهیلات بازیابی و تاب‌آوری اتحادیه اروپا تأمین می‌شود که به دنبال مبارزه با تأثیر منفی همه‌گیری و کمک به ترویج گذار سبز و دیجیتال است.

تحول دیجیتال در آموزش یونان

کد خبر 556571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.