کاخ باستانی ایرلند؛ برترین مکان فیلم‌سازی اروپا

قلعه Cahir یکی از بزرگ‌ترین قلعه‌های سراسر ایرلند به شمار می‌رود که ساخت آن به قرن دوازدهم باز می‌گردد؛ این مکان عظیم، برنده مکان برتر فیلم اروپایی در سال ۲۰۲۲ شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قلعه Cahir، واقع در شهری به همین نام به واسطه تاریخ غنی خود توانست برنده مکان برتر فیلم ۲۰۲۲ شود. در این مکان عظیم، فیلم‌های پرآوازه‌ای نظیر "شوالیه سبز" در سال ۲۰۲۱ ساخته شد که نوعی بازگویی خیال‌پردازانه از داستان مشهور قرون وسطایی شخصیت‌های سیر گاوین و شوالیه سبز است.

علاوه بر این، فیلم "اکس کالیبور" یا "شمشیر در سنگ" نیز در سال ۱۹۸۱ در قلعه Cahir تولید شد که در هر دو فیلم حکایت کملوت، قلعه‌ای بسیار مشهور به تصویر کشیده شده است که به دست شاه آرتور پادشاه افسانه‌ای انگلستان ساخته شد.

کاخ باستانی ایرلند؛ برنده مکان برتر فیلم سال در اروپا

اعضا کمیسیون فیلم اروپایی در طول فرآیند انتخاب برترین‌ها، فرصت کافی در اختیار داشتند تا به بررسی مکان فیلم‌هایی بپردازند که از سپتامبر سال ۲۰۲۰ تا سپتامبر سال ۲۰۲۱ تولید شده بود. انتخاب برنده نهایی، بسیار چالش‌برانگیز بود زیرا رقبای بزرگی نظیر آلمان برای مکان تولید فیلم "گامبی وزیر" در برلین، محل ساخت فصل چهارم مجموعه تلویزیونی تاج در مالاگا در جنوب اسپانیا، فیلم تلماسه در آبدره‌های زیبای نروژ و فیلم مورینا در پارک ملی Kornati کرواسی نیز شرکت داشتند.

کاخ باستانی ایرلند؛ برنده مکان برتر فیلم سال در اروپا

قلعه Cahir یکی از مشهورترین بناهای تاریخی سراسر ایرلند به شمار می‌رود که به واسطه ساختار دفاعی خود، طی قرن‌های متوالی در مقابل حمله‌های متعدد و همچنین بمباران‌ها، بسیار مقاوم عمل کرده است. این قلعه با الهام از صخره‌های سنگی اطراف خود ساخته شده و درها، قلعه‌ها، مناره‌ها و کنگره‌های سنگی سختی را در بر گرفته است. البته، این سازه عظیم طی قرن‌های پانزدهم تا هفدهم گسترش یافت، با این حال بارها نیز مورد بازسازی قرار گرفت. آخرین احیای این قلعه به دهه ۱۸۴۰ باز می‌گردد و از آن زمان، تخریب قابل توجهی در نقاط مختلف آن به چشم نخورده است.

کاخ باستانی ایرلند؛ برنده مکان برتر فیلم سال در اروپا

کد خبر 556525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.