کاردانو هکرها را تشویق می‌کند تا آسیب‌پذیری شبکه را پیدا کنند

کاردانو در تلاشی برای ایمن‌سازی بیشتر شبکه خود در برابر بازیگران بدِ بلاک‌چین با قابلیت قرارداد هوشمند، فاش کرده است که باگ بانتی (Bug Bounty) را برای هر کسی که هر گونه آسیب‌پذیری را در شبکه کشف کند و به تیم توسعه‌دهندگان آن گزارش دهد، دو برابر می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، براساس اطلاعات موجود، برنامه پاداش باگ پروژه به رهبری چارلز هاسکینسون دارای یک سیستم پاداش چهار سطحی برای اشکالات موجود در کیف پول کاردانو (Cardano Node) است. پیش از این، هر آسیب‌پذیری کم‌ریسکی که در کیف پول کاردانو یافت می‌شد، ۳۰۰ دلار جایزه داشت که اکنون به ۶۰۰ دلار افزایش یافته است. آسیب‌پذیری‌های متوسط اکنون ۲,۰۰۰ دلار جایزه دریافت می‌کنند، در حالی که آسیب‌پذیری‌های پرخطر ۶,۰۰۰ دلار دریافت می‌کنند.

در نهایت، یک هکر کلاه سفید که یک آسیب‌پذیری مهم را تشخیص دهد، ۷۵۰۰ دلار پاداش می‌گیرد. آسیب‌پذیری بحرانی بالاترین پاداش را به خود اختصاص می‌دهد، زیرا باید فوراً باگ‌ها بررسی شوند.

از سوی دیگر، آسیب‌پذیری‌ها یا باگ‌های کشف شده در نودهای Cardano پاداش بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند. اشکالات با آسیب کم پاداش ۸۰۰ دلاری را به خود جلب می‌کند. اشکالات با آسیب متوسط ۴,۰۰۰ دلار دریافت می‌کنند. آسیب‌های بالا ۱۰,۰۰۰ دلار دریافت می‌کنند، در حالی که آسیب‌های بحرانی ۲۰,۰۰۰ دلار پاداش دریافت می‌کنند.

این بنیاد طی سه ماه گذشته ۱۱ گزارش دریافت کرده است و ۲۳۰۰ دلار پاداش به دو هکری که کشفیات آن‌ها واقعی بوده، پرداخت کرده است.

هکرهای کلاه سفید

صنعت کریپتو یک اکوسیستم دائماً در حال رشد و پویا است که به کمک هکرهای کلاه سفید برای کمک به پروژه‌های موجود در سیستم در برابر آسیب‌پذیری‌ها و هک‌ها نیاز دارد. یک هکر کلاه سفید، به عبارت ساده، یک هکر امنیتی اخلاقی است که به دنبال حفره‌ها یا آسیب‌پذیری‌هایی است که بازیگران بد می‌توانند از آن‌ها در یک پروژه استفاده کنند. با توجه به ماهیت این صنعت، هکرهای کلاه سفید به دلیل نقش منحصر به فردی که در فضا دارند، به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند.

کد خبر 556518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.