ابتلای کودکان به کرونا دلخراش‌تر است/آماده‌باش کادر درمان در نوروز ۱۴۰۱

وزیر بهداشت گفت: حدود دو ماه از آغاز واکسیناسیون رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در کشور می‌گذرد که به آمار ۹۰ درصدی واکسیناسیون در این رده سنی رسیدیم و رسیدن به آمار ۹۰ درصدی در دنیا بی‌نظیر است.

بهرام عین‌الهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آمار واکسیناسیون ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها، اظهار کرد: حدود دو ماه از آغاز واکسیناسیون رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در کشور می‌گذرد که به آمار ۹۰ درصدی واکسیناسیون در این رده سنی رسیدیم و رسیدن به آمار ۹۰ درصدی در دنیا بی‌نظیر است.

وی افزود: رده سنی پنج تا ۱۲ سال نیز به تازگی برای واکسیناسیون فراخوانده شده‌اند. از سویی بیمار شدن کودکان و نوجوانان برای ما پذیرفتنی نیست به ویژه اینکه از آمار موجود ابتلاء، حدود ۲۰ درصد را تشکیل می‌دهند.

وزیر بهداشت ادامه داد: تصور می‌کردند که کودکان به امیکرون مبتلا نمی‌شوند، در حالی که تصور اشتباهی بود. ابتلای کودکان به کرونا دلخراش است. از مردم درخواست داریم نسبت به واکسیناسیون فرزندان خود سرعت عمل داشته باشند، حتی نوه خودم را برای واکسیناسیون در برابر دوربین حاضر کردم تا به مردم ثابت کنم که باید واکسینه کردن کودکان را جدی گرفت.

مردم در نوروز با ما همراهی کنند

عین‌اللهی با اشاره به زمان فرا رسیدن قله پیک ششم، اظهار کرد: پیک ششم در کشورهای مختلف، متفاوت است زیرا در کشورهای مختلف به صورت یکسان واکسن تزریق نمی‌شود. در آفریقا میزان تزریق واکسن زیر ۱۰ درصد است، آنجا نابرابری در توزیع واکسن وجود دارد و به همین خاطر ویروس فعال است و در برخی کشورها اوضاع به پیک رسیده است.

وی ادامه داد: ما نیز تا دو هفته آینده مشکل داریم و به اوج بیماری خواهیم رسید؛ درخواست می‌کنیم مردم برای تعطیلات نوروز همراهی لازم را داشته باشند. این در حالی است که مراکز درمانی ما در نوروز، در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

وزیر بهداشت، ادامه داد: ستاد کرونا بسته به شرایط بیماری و میزان بستری، تصمیم می‌گیرد که چه باید کرد، همچنین تصمیماتی که در ستاد کرونا گرفته می‌شود، مبنی بر محدودیت‌های صددرصدی نیست؛ البته با توجه به اینکه درصد بیشتری از مردم واکسینه شدند میزان محدودیت‌ها نسبت به گذشته تفاوت دارد.

سیاست وزارت بهداشت پیشگیری از سرطان است

وی افزود: یکی از نکات مهمی که جزو سیاست‌های اصلی وزارت بهداشت است و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز این مسئله را جزو سیاست‌های خود منظور کرده، پیشگیری از سرطان است. بسیاری نمی‌دانند که می‌توان از بروز سرطان پیشگیری کرد ولی اگر معاینات مکرر را انجام دهند قادر به پیشگیری خواهند بود.

عین‌الهی ادامه داد: این مسئله به ویژه درمورد زن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است؛ هیچ خانمی نباید به خاطر سرطان فوت کند. دلیل برخی ناتوانی‌ها در درمان سرطان‌های زنان این است که معمولاً زن‌ها برای معاینات دیر به مراکز بهداشتی مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به افتتاح مرکز پیشگیری از سرطان لنجان، گفت: این مرکز در لنجان برای پیشگیری از سرطان تأسیس شده است که در آن به تشخیص مراحل اولیه سرطان برای درمان می‌پردازند؛ همچنین برنامه‌هایی در زمینه تأسیس این مراکز در سراسر کشور داریم.

کد خبر 556515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.