چرا بهتر است پس از تزریق واکسن کرونا ورزش کنیم؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ورزش کردن بلافاصه پس از تزریق واکسن کرونا باعث افزایش پادتن در بدن فرد می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر واکسن بر تولید پادتن در بدن پس از تزریق واکسن کرونا، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۷۰ انسان و تقریباً ۸۰ موش آزمایشگاهی را مورد ارزیابی قرار دادند و در این مطالعه از واکسن فایزر استفاده کردند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که بلافاصله پس از تزریق واکسن به مدت ۹۰ دقیقه ورزش کردند، پادتن بیشتری در بدن آن‌ها تولید شد و پس از تزریق دوز تقویتی واکسن کرونا دچار علائم خاص و شدیدی نشدند.

افرادی که پس از تزریق واکسن کرونا، یک ساعت و نیم با دوچرخه ثابت دوچرخه‌سواری کردند یا پیاده‌روی سریع انجام دادند، در مقایسه با شرکت‌کنندگانی که فعالیت فیزیکی خاصی نداشتند یا به برنامه روزانه خود ادامه دادند، چهار هفته پس از تزریق واکسن آنتی‌بادی بیشتری در بدن آن‌ها تولید شده بود. واقعیتی که با بررسی موش‌های آزمایشگاهی مشخص شد این بود که فعالیت‌های ورزشی شدید می‌تواند باعث پایین آمدن سطح مصونیت افراد نیز بشود.

به گفته محققان، به نظر می‌رسد که رابطه مستقیمی بین فعالیت فیزیکی و میزان آنتی‌بادی تولید شده در بدن پس از دریافت واکسن کرونا وجود دارد. ورزش کردن به صورت منظم همواره باعث کاهش خطر ابتلاء به بسیاری از بیماری‌ها و طول دوره بیماری شده است. البته لازم است مطالعات بیشتر و گسترده‌تری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

کد خبر 556494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.