فعالیت کارگران اتباع خارجی دارای مجوز مانعی ندارد

مدیر پروژه ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: فعالیت کارگران اتباع خارجی دارای مجوز اقامت در ایست‌کارها منع قانونی ندارد.

علیرضا کفاش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای این کارگران همانند کارگران ایرانی کارت کار صادر می‌شود تا بتوانند در پروژه‌های مختلف خصوصی و دولتی مشغول به کار شوند.

وی با بیان این‌که کارگران اتباع خارجی می‌توانند در ۱۸ رسته کار ساختمانی تعریف شده ساماندهی شوند، افزود: در حال حاضر ۱۲ دستگاه با عنوان (ایست‌کار) در مناطق شهری مشهد فعال است که کار اعزام کارگران سرگذری ساختمانی و فنی را برعهده دارد.

مدیر پروژه ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده کارگرانی که در ایست‌کارهای شهرداری نام‌نویسی می‌کنند بیکار نمی‌مانند و هر روز از سوی شهروندان درخواست کار دارند.

وی با بیان این‌که یکی از معضلات دیرینه شهر مشهد حضور کارگران سر گذرها است، گفت: فعالیت کارگران اتباع خارجی دارای مجوز اقامت در ایست‌کارها منع قانونی ندارد.

کفاش ادامه داد: وجود کارگران سر گذرها علاوه بر نازیبایی چهره شهر، آسیب‌های زیادی را نیز به همراه دارد، از سوی دیگر شهروندان با نداشتن اطمینان و وجود نگرانی‌های بسیار، برای انجام امور مجبور بودند از کارگرانی کمک بگیرند که هیچ شناختی از میزان تخصص آن‌ها نداشتند که فعالیت ایست‌کارها این کاستی را برطرف کرده است.

کد خبر 556446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.