افزایش نرخ بهره ۴۲.۵ درصدی در آرژانتین

اتخاذ سیاست انقباض پولی در پرجمعیت‌ترین و بزرگ‌ترین استان آرژانتین، بوئنوس‌آیریس، آن را یک قدم به اهداف تعیین‌شده صندوق بین‌المللی پول نزدیک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پنجشنبه گذشته بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره معیار خود را با ۲۵۰ واحد افزایش به ۴۲.۵ درصد رساند و سیاست‌های پولی را برای همسویی با اهداف تعیین‌شده در مذاکرات دولت با صندوق بین‌المللی پول تشدید کرد. براساس بیانیه بانک مرکزی، این افزایش دومین افزایش نرخ بهره در سال جاری است.

کارکنان صندوق بین‌المللی پول، به‌عنوان بخشی از برنامه معلق برای زمان‌بندی مجدد ۴۰ میلیارد دلار بدهی معوق دولت به صندوق بین‌المللی پول، خواستار فراتر رفتن نرخ بهره در آرژانتین از تورم سالانه ۵۱ درصدی این کشور شده‌اند. به گفته یک مقام رسمی، در شرایطی که هزینه‌های استقراض همچنان زیر تورم باقی می‌ماند، افزایش نرخ روز پنجشنبه، نرخ بهره مؤثر سالانه را از ۴۸.۳ درصد به ۵۱.۹ درصد خواهد رساند. سیاست‌گذاران بانک مرکزی معتقدند که نرخ بهره مؤثر سالانه که سود مرکب را به حساب می‌آورد، نرخی است که برای مطابقت با اهداف صندوق بین‌المللی پول باید از تورم فراتر رود.

در حال حاضر مذاکرات بین دولت آرژانتین و صندوق بین‌المللی پول شتاب بیشتری گرفته است. پس از دستیابی به توافقی آزمایشی در مورد موضوعات کلیدی در اواخر ژانویه، هیئت اجرایی صندوق در روز چهارشنبه با مقامات دیدار کرد تا وضعیت مذاکرات با آرژانتین را مورد بررسی قرار دهد. دولت قصد دارد تا پیش از ماه مارس به توافقی در سطح صندوق بین‌المللی پول دست یابد. بر اساس این بیانیه، بانک مرکزی همچنین یک اسکناس ۱۸۰ روزه جدید (180day note) به نام نوتالیق (Notaliq) ایجاد خواهد کرد که نرخ بهره اسمی آن ۴۷ درصد خواهد بود.

کد خبر 556401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.