برخورد با سوءاستفاده‌های اجاره کوتاه‌مدت در وست‌مینستر

شورای منطقه تاریخی وست‌مینستر خواستار اختیارات سخت‌گیرانه‌تر برای مقابله با رفتارهای ضداجتماعی ناشی از اجاره‌های کوتاه‌مدت است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای وست‌مینستر در نظر دارد به منظور مقابله با بروز رفتارهای ضداجتماعی که به‌دنبال استفاده از اجاره‌های کوتاه مدت رخ می‌دهد، اختیارات بیشتری برای تعیین محدودیت‌ها داشته باشد و بخشی از این اختیارات را به مقامات محلی تفویض کند.

اجاره کوتاه‌مدت چیست؟

اصطلاح اجاره کوتاه‌مدت عبارت است از تعیین یک بازه زمانی مشخص به‌مدت شش ماه یا کمتر (معمولاً از یک شبانه‌روز تا چندین هفته) برای بناهای استیجاری که گزینه‌ای عالی و مقرون‌به‌صرفه برای مستأجران خاصی مانند کسانی که در حال نوسازی محل سکونت دائمی خود یا افرادی است که واحدی خریداری کرده و در انتظار تخلیه آن تا چند ماه آینده هستند، همچنین گردشگرانی که بیش از دو هفته برای بازدید از شهری به آن مسافرت می‌کنند و حتی دانشجویان غیربومی که تنها در طول ترم تحصیلی خود در یک شهر اقامت دارند و موفق به تهیه خوابگاه‌های دانشجویی نشده‌اند.

در شهری مانند لندن، مدت زمان اجاره‌های کوتاه‌مدت نباید بیش از سه ماه باشد. این زمان در منطقه‌ای مانند وست‌مینستر به شش ماه می‌رسد که بنا بر ادعای مسئولان معضلی اساسی محسوب می‌شود. در بسیاری موارد نیز غیرمسئولانه بودن این نوع از اجاره‌ها به مشکلات بسیاری منتهی می‌شود که این منطقه را با چالش‌های بسیار مواجه می‌کند. برای مثال در وست‌مینستر، در مقیاس صنعتی بیش از ۱۳ هزار ملک برای اجاره کوتاه‌مدت در وب‌سایت‌هایی شناخته‌شده در دسترس است. تقریباً یک از هر سه نفر ساکن منطقه وست‌اِند (West End) که تعداد املاک اجاره کوتاه مدت آن از هر منطقه دیگری بیشتر است، اعلام کرده‌اند که اقدامات غیرمسئولانه در زمینه این اجاره‌ها منطقه را با مشکل مواجه کرده است.

وست‌مینستر در مسیر توقف کابوس‌های اجاره‌های کوتاه مدت

شورای وست‌مینستر درصدد است به منظور پیشگیری از رفتارهای ضداجتماعی ناشی از اجاره‌های کوتاه‌مدت پیش از رایزنی رسمی دولتی، از اختیارتی مشابه با پاریس و آمستردام در زمینه این نوع از اجاره‌ها برخوردار شود و درحال‌حاضر یک تیم تمام‌وقت دارد که در حال بررسی دو هزار مورد نقض قوانین اجاره کوتاه‌مدت است. به‌عنوان محور تسلیم شورای وست‌مینستر به رایزنی‌های مورد انتظار دولت در آینده، رهبر این شورا خواستار مقررات و محدودیت‌های بیشتری برای هدف قرار دادن مالکان املاک اجاره‌ای کوتاه‌مدت با مدیریت غیرمسئولانه است؛ چراکه شکایات درباره این املاک، از سروصدا و میهمانی‌های بسیار شلوغ تا ازدحام بیش‌ازحد جمعیت در یک خانه، انباشت زباله و حتی اعمال خلاف عرف در هر ساعتی از شبانه‌روز، پس از همه‌گیری به میزان چشمگیری در این منطقه افزایش داشته است.

برای برخورداری از قدرت‌های جدید و بیشتر در راستای هدف قرار دادن مالکان املاک اجاره‌ای کوتاه‌مدت، مقامات محلی تمایل دارند با دولت در همکاری و تعامل باشند، در این راستا شورای وست‌مینستر برای معرفی طرح‌های ثبت‌نام که با اختیارات جدید برای هدف قرار دادن مالکان و جریمه کردن آن‌ها به دلیل تخلیه غیرمسئولانه زباله‌ها بازنویسی شده است، برای مشاوران املاک اجاره‌ای کوتاه مدت فراخوان ارسال خواهد کرد. شورای وست‌مینستر خواستار در اختیار داشتن و نیز ارائه اختیارات بیشتر به مقامات محلی است تا بتوانند از ایجاد املاک اجاره‌ای کوتاه‌مدت در مناطق تأثیرگذار و تأثیرپذیر شهری پیشگیری به‌عمل آورد زیرا مناطق زیادی در شهر وجود دارد که از توانایی لازم برای مقابله با مشکلات ناشی از این نوع اجاره‌ها برخوردار نیست.

طرح ثبت‌نام درخواستی می‌تواند به مقامات محلی این اختیار را بدهد که مناطق تأثیرگذار و تأثیرپذیر را تعیین کنند و مانند سایر شهرهای جهانی مانند پاریس و آمستردام که از اختیارات خود برای ممانعت از صدور مجوز برای املاک اجاره‌ای کوتاه‌مدت استفاده می‌کنند، اختیاراتی داشته باشند که از بروز تأثیرات مخرب اجاره‌های کوتاه‌مدت بر این مناطق پیشگیری به عمل آورند. این اختیارات هیچ‌گونه مغایرتی با اجاره‌های کوتاه‌مدت ندارد؛ به ویژه که این نوع اجاره یکی از گزینه‌های انعطاف‌پذیر و مقرون‌به‌صرفه برای افرادی است که تمایل دارند از مرکز لندن بازدید کنند، اما مسئولان معتقدند که بازگرداندن صنعت گردشگری به لندن نباید به گونه‌ای باشد که به ضرر ساکنان شهر تمام شود.

با توجه به این حقیقت که بسیاری از مشاوران املاک اجاره‌ای کوتاه‌مدت با وارد آوردن فشار بر منابع شورای وست‌مینستر و ایجاد آزار و اذیت برای افراد شاکی منجربه بروز مشکلات بسیاری در این منطقه شده‌اند، علی‌رغم همکاری نزدیک بازرسان شهری با پلیس برای شناسایی متخلفان و تعیین اقدامات غیرمجاز در مجوز اجاره‌های کوتاه مدت، شورای وست‌مینستر نیازمند اختیارات بیشتر برای مقامات محلی در تعیین محدودیت است تا بتواند از این طریق از بروز رفتارهای ضداجتماعی این نوع از اجاره‌ها پیشگیری کند.

کد خبر 556360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.