حمایت از کسب و کارهای خانگی از برنامه‌های مدیریت شهری است

شهردار زرین‌شهر گفت: برگزاری بازارچه شهری نه تنها باعث معرفی هرچه بیشتر فرهنگ، آداب، رسوم و سنن، هنرها و صنایع دستی و ظرفیت‌های مشاغل خانگی خطه طلایی ایران خواهد شد بلکه نقش به‌سزایی در مبادله مسائل فرهنگی میان شهروندان و ایجاد پیوستگی بین نسل‌ها دارد.

حسین اسماعیلی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، یکی از سیاست مدیریت شهری زرین‌شهر را حمایت از کارآفرینی دانست و اظهار کرد: یکی از مطالبات شهروندان زرین‌شهر از شهرداری طی سال‌های گذشته حمایت از هنرمندان صنایع دستی و کسب و کارهای خانگی با در اختیار قرار دادن مکانی درخور شأن آنان بود.

وی افزود: کارآفرینان همواره در خط مقدم جبهه اقتصاد مقاومتی قرار داشته‌اند اما موانع بسیاری همچون بروکراسی اداری و… در بخش کارآفرینی وجود دارد که گریبان‌گیر این قشر مؤثر است، از این رو حمایت از هنرمندان صنایع دستی و فعالان حوزه مشاغل خانگی با مهیا ساختن محوطه پاساژ گلریز برای برپایی بازارچه شهری در دستور کار قرار گرفت.

شهردار زرین‌شهر تصریح کرد: موضوع فروش محصولات تولیدی مشاغل خانگی و صنایع دستی بسیار حائز اهمیت است و چنانچه این تولیدات به فروش نرود، افراد فعال در این حوزه انگیزه خود را برای ادامه کار در این حوزه از دست خواهند داد.

وی ادامه داد: شهرداری زرین‌شهر در راستای حمایت از این قشر مؤثر و پاسخ به مطالبه شهروندان در خصوص برپایی دائمی و فعالیت حداقل یک روز در هفته بازارچه دست ساخته‌های هنری، صنایع دستی و مشاغل خانگی در سطح شهر در مسیر تحقق این مهم به عنوان یکی از سیاست‌های مهم شهرداری و شورای اسلامی زرین‌شهر حرکت کرد.

اسماعیلی احمدی ادامه داد: محوطه پاساژ گلریز به دلیل دسترسی سهل و آسان شهروندان، قرار گرفتن در مرکز شهر، دسترسی به زیرساخت‌های لازم و همچنین در اختیار داشتن فضایی فرهنگی و… مکان بسیار مناسبی برای برپایی بازارچه شهری است.

وی اضافه کرد: برگزاری این رویداد نه تنها باعث معرفی هرچه بیشتر فرهنگ، آداب، رسوم و سنن، هنرها و صنایع دستی و ظرفیت‌های مشاغل خانگی خطه طلایی ایران خواهد شد بلکه نقش به‌سزایی در مبادله مسائل فرهنگی میان شهروندان و ایجاد پیوستگی بین نسل‌ها دارد.

شهردار زرین‌شهر اظهار کرد: برپایی این بازارچه فضایی رقابتی در بازار فروش تولیدکنندگان با ایجاد تنوع در محصولات خود ایجاد می‌کند که این امر موجب پیشرفت آنان در عرصه تولید و افزایش درآمد خواهد بود همچنین نقش مشوق برای قرار گرفتن محصولات غذایی، فرهنگی و هنری تولید شده توسط افراد توانمند بومی در سبد خانوار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور فعال در این بازارچه سبب جذب عده‌ای علاقه‌مند به فراگیری آموزش و ورود به این عرصه می‌شود و خوشبختانه به دلیل انجام واکسیناسیون عمومی، بستر برای فعالیت این کسب و کارها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراهم‌تر است.

اسماعیلی احمدی افزود: شهرداری زرین‌شهر در تلاش است با حرکت در این مسیر با توجه به ایام پایانی سال نشاط اجتماعی را در بین شهروندان حاکم کند.

کد خبر 556359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.