زیباترین و بلندترین آبشارهای جهان کدامند؟

زیباترین و بلندترین آبشارهای جهان شامل آبشار ایگوازو، آبشار ویکتوریا، آبشار هاواسو، آبشار فرشته، آبشار نیاگارا و آبشار دودساگار می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از آرامش‌بخش‌ترین و مهیج‌ترین آثار خلقت خداوند در جهان هستی، آبشارها هستند. در صدایی که از دل آبشار برمی‌آید، حجم عظیم آب و زیبایی مسحور کننده آن، جادویی عظیم نهفته است. در واقع رودهای بزرگ، از روی سنگ‌های مختلف عبور می‌کنند، اما بعضی از سنگ‌ها از سنگ‌های دیگر سخت‌تر است و به آسانی دچار فرسایش نمی‌شود. هنگامی که رود از بستر سنگ‌های سخت وارد قسمتی می‌شود که سنگ‌ها نرم‌تر هستند، ممکن است در محل برخورد این دو نوع سنگ، آبشار تشکیل شود.

بعضی آبشارها مانند آبشار ایگوازو که در مرز آرژانتین و برزیل قرار دارد، عنوان بزرگ‌ترین آبشارهای جهان را از آن خود کرده‌اند، در حالی که بعضی دیگر مانند آبشار هاواسو در آریزونا، عمق چندانی ندارند. در ادامه شما را با قدرتمندترین، منحصربه‌فردترین و زیباترین آبشارهای جهان آشنا می‌کنیم:

آبشار ایگوازو، آرژانتین / برزیل

آبشار ایگوازو، زنجیره‌ای از صدها آبشار جداگانه است که تا حدود سه کیلومتر امتداد یافته‌اند تا بزرگ‌ترین آبشار جهان را در مرز بین برزیل و آرژانتین در رودخانه ایگوازو ایجاد کنند. جلوه‌های بصری و صوتی این حجم از آب که در ارتفاع ۷۰ متری فرو می‌ریزد، واقعاً شبیه هیچ چیز دیگری در این جهان نیست. جنگل‌های بارانی اطراف این آبشارها نیز بسیار زیبا است و خاطره‌ای فراموش نشدنی برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند. این مجموعه آبشارها در یک پارک ملی محافظت می‌شود و می‌توان از اطراف آرژانتین یا برزیل آنها را تماشا کرد.

زیباترین و بلندترین آبشارهای جهان کدامند؟

آبشار ویکتوریا، زیمبابوه / زامبیا

آبشار ویکتوریا روی رودخانه زامبزی و در مرز بین زیمبابوه و زامبیا، قرار گرفته است و سایت میراث جهانی یونسکو آن را به‌عنوان یکی از زیباترین و بی‌نظیرترین آبشارهای جهان معرفی کرده است. اگر در طول فصل بارانی به سوی زیمبابوه قدم بزنید، بهترین مناظر را از آبشار ویکتوریا خواهید دید. این آبشار که در سال ۱۸۵۵ میلادی توسط دیوید لیوینگستن اسکاتلندی کشف شد، دارای ارتفاع ۱۰۸ متر است و عریض‌ترین آبشار جهان محسوب می‌شود.

زیباترین و بلندترین آبشارهای جهان کدامند؟

آبشار هاواسو، آریزونا، آمریکا

آبشار هاواسو زیباترین آبشار از پنج آبشار هاواسوپای است که از فراز صخره‌های قرمز نارنجی به استخرهای آبی فیروزه‌ای روشن در دره کناری گراند کانیون فرو می‌ریزند. همه این پنج آبشار در منطقه هاواسوپای قرار دارند و تنها از طریق یک پیاده‌روی ۱۰ مایلی قابل دسترسی هستند. البته بازدید از آبشارها نیاز به رزرو قبلی و پرداخت هزینه دارد. پیاده‌روی روزانه برای دیدن آن‌ها نیز مجاز نیست و افراد باید حداقل یک شب را در کمپ این منطقه بگذرانند. تعداد افرادی که اجازه ورود به دره را دارند، محدود است و اغلب یک فهرست انتظار برای بازدید از این آبشار ارزشمند وجود دارد.

زیباترین و بلندترین آبشارهای جهان کدامند؟

آبشار نیاگارا، آمریکا / کانادا

نیاگارا بلندترین آبشار جهان نیست، اما از نظر وسعت و قدرت، یک آبشار مهم به‌شمار می‌رود؛ این مجموعه آبشارها از سه آبشار تشکیل شده است که بزرگ‌ترین آن‌ها آبشار نعل اسبی است. آب آبشار از ارتفاع ۶۱۴ فوتی پایین دره نیاگارا می‌گذرد. آبشار نیاگارا را می‌توان از چندین نقطه در نیویورک و انتاریو مشاهده کرد. سرعت حرکت آب‌های این آبشار نسبت به آبشارهای دیگر بیشتر و در بین بیشتر مردم دنیا شناخته شده است. از دیگر دانستنی‌های آبشار نیاگارا این است که میزان ریزش آب آن به تغییر فصول بستگی دارد؛ به‌طور مثال ریزش آب در فصل تابستان بسیار زیاد و حدود شش هزار و ۴۰۰ و در فصل زمستان بسیار کم و حدود ۱۴۰۰ مترمکعب در ثانیه برآورد شده است.

زیباترین و بلندترین آبشارهای جهان کدامند؟

آبشار فرشته، ونزوئلا

آبشار فرشته که در ونزوئلا قرار دارد، بلندترین آبشار جهان با ارتفاع خیره‌کننده ۹۷۹ متر یا ۳۲۱۲ فوت محسوب می‌شود که ارتفاع آن ۱۵ برابر آبشار نیاگارا است. این آبشار در بین جنگل‌های پارک ملی کانایما در جنوب شرقی ونزوئلا واقع شده است و آب آن از رودخانه چورون نشئت می‌گیرد. این آبشار نام خود را از جیمز آنجل، کاوشگر آمریکایی وام گرفته است و رسیدن به آن کار آسانی نیست. ابتدا فرد باید با یک هواپیمای کوچک خود را به شهر کانایما برساند و سپس با یک قایق سواری یک روزه به سمت آبشار برود.

زیباترین و بلندترین آبشارهای جهان کدامند؟

آبشار دودساگار، هند

این مجموعه آبشارها یکی از بلندترین و چشمگیرترین آبشارهای کشور هندوستان محسوب می‌شود. به آبشار دودساگار لقب «دریای شیر» داده شده است. به دلیل سرعت بسیار بالای آب این آبشار، دودساگار از دور به رنگ سفید دیده می‌شود؛ گویی از بالای کوه یک شیر با جوش و خروش به سمت پایین در حال حرکت است. آبشار دودساگار که در مرز دو ایالت گوا و کارناتاکا قرار دارد، دارای ارتفاع ۳۱۰ متر و عرض ۳۰ متر است.

این آبشار در فهرست ۱۰۰ آبشار بلند جهان و پنج آبشار بلند هند قرار گرفته است و آب آن از رودخانه مندوی نشئت می‌گیرد. آبشار دودساگار در نزدیکی چند جاذبه گردشگری قرار دارد و افراد می‌توانند هنگام بازدید از آن تفریحانی مانند دیدن گیاهان بومی، صخره‌نوردی، شنا، عکاسی و فیل‌سواری داشته باشند.

کد خبر 556351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.