دشمن به دنبال خاموش کردن چراغ امر به معروف در جامعه است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان گفت: دشمن تلاش می‌کند با استفاده از تمام امکانات خود از طریق شبیخون فرهنگی با ترویج بدحجابی و بی‌حجابی و خاموش کردن چراغ امر به معروف و نهی از منکر جامعه را از مسیر اسلامی و قران و مکتب عاشورا دور کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین آقایی امروز _جمعه بیست‌ونهم بهمن‌ماه_ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، اظهار کرد: قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک دستگاه مستقل و انقلابی، یکی از برکات ارزشمند انقلاب است. دستگاهی که در حاکمیت انقلاب اسلامی، در عین اقتدار و مواجه با فساد و ظلم، به عنوان مَلجا و پناه مظلومان برای احقاق حقوق جامعه به سهولت در دسترس افراد است.

وی ادامه داد: دستگاه قضائی در ۴۳ سال که از عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد همواره تلاش کرده با استفاده از تمامی ظرفیت‌های خود در راستای اجرا و تحقق عدالت اجتماعی گام بردارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان تصریح کرد: در اصل ۱۵۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که مترقی‌ترین و پیشرفته‌ترین قانون اساسی در بین جوامع بشری دنیا است، پشتیبانی از حقوق فردی، اجتماعی، اجرای عدالت، احیای حقوق عامه و گسترش آزادی‌های مشروع و اقدام برای پیشگیری از وقوع جرم به عنوان وظایف مهم دستگاه قضائی آمده است.

وی ادامه داد: مسئولان قوه قضائیه در راستای اجرای وظایف مهم در گام دوم انقلاب اسلامی با تعیین نقشه راه، ترسیم سند راهبردی و سند تحول قضائی که در دوره کنونی به سند تحقق و تعالی قوه از آن یاد می‌شود تلاش کرده و به توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر مردمی و انقلابی بودن و سلامت قضات و ریشه کنی فساد از درون این قوه جامه عمل پوشانند.

آقایی خاطرنشان کرد: قوه قضائیه با طراحی برنامه راهبردی در مواجه با فسادهای اقتصادی کلان و فساد اجتماعی، در تلاش است در چارچوب قانون با اقتدار کامل با مفسدان اجتماعی برخورد کند.

وی گفت: در دوره مدیریت جدید، دادگستری کل استان اصفهان با شعار کار جهادی و انقلابی مصمم است از تمامی منابع موجود و بهره‌گیری از امکانات قانونی سایر دستگاه‌های اجرایی در سایه تعامل و همکاری سازنده، حرکت شتابانی را برای برخورد با مفسدان اقتصادی و اجتماعی و کسانی که هنجارهای اجتماعی را بر نمی‌تابند و کف خیابان‌ها با عربده‌کشی آسایش و امنیت شهروندان را برهم می‌زنند و مخل نظم و آسایش جامعه هستند در چارچوب قانون قاطعانه برخورد می‌کند.

معاون قضائی رئیس کل و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان، خاطرنشان کرد: دادگستری کل استان اصفهان به این منظور خود را در خط مقدم جبهه صیانت از مردم و ارزش‌های اسلامی، دین، جان، مال و نوامیس مردم می‌داند، لذا با اقدامات اثربخش خوبی طی دوره‌های گذشته تلاش کرده تا به اهداف و برنامه‌های از پیش تعیین شده دست پیدا کند.

وی ادامه داد: اخیراً با تشکیل اتاق فکر و جلسه پیشگیری از وقوع جرم استان که با حضور ادارات کل تشکیل می‌شود تلاش شده همه معضلات اجتماعی و تهدیدات علیه نظام و آسایش مردم و شهروندان را رصد و با ترسیم برنامه و هدف‌گذاری کمی و کیفی برای رفع کامل و یا کاهش این آسیب‌ها رسالت خود را محقق کنیم.

آقایی گفت: دستگاه قضائی مصمم است ضمن تعیین راهبردهای اساسی با مدیرانی که به هر دلیل در راستای انجام تکالیف خود در حوزه حقوق شهروندی کوتاهی می‌کنند مبارزه و برخورد قانونی داشته باشد. باید توجه داشت که علی‌رغم تمام تلاش‌های دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی، متأسفانه در شرایط فعلی، معضلات و آسیب‌های اجتماعی در حال افزایش است.

وی ادامه داد: رشد جمعیت و پیچیده شدن روابط اجتماعی، مشکلات اقتصادی، افزایش حاشیه‌نشینی و استفاده از تکنولوژی‌های نوین از طرف آحاد جامعه و فقر دانش و سواد رسانه‌ای کافی، جنگ اقتصادی دشمن علیه نظام و هجمه فرهنگی و جنگ نرم رسانه‌ای دشمن علیه باورها از یک‌سو و در برخی موارد سومدیریت‌ها درگذشته و اعتماد به دشمن در مسیر اهداف با دل سپردن به وعده‌های دروغین و پوچ دشمن و توجه ناکافی به فرمایشات مقام معظم رهبری به ویژه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و توجه ناکافی درباره شبیخون فرهنگی دشمن علیه ارزش‌های انقلابی از مواردی است که امروز موجب افزایش جرایم و از جمله به‌وجود آمدن آسیب‌های اجتماعی شده است.

معاون قضائی رئیس کل و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان گفت: متأسفانه امروز دشمن با استفاده مطلوب از فناوری‌های نوین و تکنولوژی جدید به ویژه رسانه و شبکه‌های مجازی به گفته رهبری علاوه بر راه اندازی تحریم ظالمانه و جنگ اقتصادی علیه ملت قهرمان و شهیدپرور جمهوری اسلامی ایران، در مقابل نظام صف‌آرایی کردند و با راه‌اندازی جنگ نرم و رسانه‌ای درصدد ایجاد یاس در جامعه به ویژه جوانان این مرزوبوم هستند.

وی ادامه داد: دشمنان با هدف اینکه ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران که ثمره خون شهدا و مجاهدت ایثارگران و جانبازان سرافراز انقلاب است را کمرنگ و بابرنامه‌های از پیش تعیین شده نوجوانان و جوانان را از مسیر انقلاب دور و به اهداف شوم خود برسند، تلاش می‌کنند. از طرفی دشمن با استفاده از تمام امکانات خود از طریق شبیخون فرهنگی با ترویج بدحجابی و بی‌حجابی و خاموش کردن چراغ امر به معروف و نهی از منکر جامعه را از مسیر اسلامی و قران و مکتب عاشورا دور کند.

معاون قضائی رئیس کل و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان گفت: دشمن درصدد است با ترویج فساد و رفتارهای غیراخلاقی باورهای دینی مردم را سست تا از این طریق به کانون خانواده صدمات جبران ناپذیری وارد کند همچنین درصدد است با استفاده از ظرفیت فضای مجازی با متزلزل نمودن اعتقادات اخلاقی و دینی و انقلابی مردم مرزهای دینی و اعتقادی ما را تصرف کند که باید در این زمینه هوشیار باشیم و در مسیر ولایت حرکت کنیم تا توطئه‌ها و دشمنی‌ها را خنثی کنیم.

وی گفت: دشمنان این نظام و مرزوبوم بدانند که ملت قهرمان ایران در سایه رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب به این بصیرت و هشیاری رسیده که راه رستگاری و سعادت دنیا و آخرت آن‌ها از پیروی از رهبری و ارزش‌های دینی و انقلابی است،

آقایی خاطرنشان کرد: دشمنان بدانند که پیوند مقدس مردم قهرمان ایران اسلامی با ولایت فقیه پیوندی ناگسستنی و تا ابد تداوم دارد لذا اطمینان داریم در سایه رهبری حکیمانه، مجاهدت سپاه و بسیج و نیروی انتظامی و جامعه دانشگاهی و همت بالای جوانان این مرز و بوم همانگونه که دشمن را در جبهه جنگ خاکی در هشت سال دفاع مقدس نابود کردند در این جبهه هم دشمن را به نابودی و ذلت خواهند کشاند اما این اطمینان کافی نیست و نباید از برنامه‌ای که دشمن برای ارزش‌های انقلاب و دینی ما طراحی کرده غافل شویم.

وی گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به جهاد تبیین اشاره کردند که جهاد تبیین در حقیقت برای خنثی سازی شوم دشمنان در مقابل ارزش‌های بی بدیل انقلاب اسلامی است و همه وظیفه داریم در این جهاد عظیم شرکت کنیم. امروز باید نقشه شوم دشمن در رابطه با ترغیب زنان و دختران به بدحجابی و بی‌حجابی به نحو شایسته و صحیح برای جوانان تبیین کنیم، دشمن در تلاش است با ایجاد بستر فسادزا فرزندان ما را به سمت اماکن آلوده مدنظر خود سوق دهد، باید تلاش کنیم بسترهای مناسب برای ازدواج آسان به سبک اسلامی فراهم کنیم.

آقایی گفت: باید تلاش کنیم از تزلزل زندگی مشترک خانوادگی و طلاق جلوگیری شود، دشمن با حمله به مرزهای اخلاقی و دینی سعی در ترویج زندگی به سبک غربی و غیراسلامی دارد. اگر از فضای مجازی به نحو مطلوب استفاده نکنیم به عنوان مخرب‌ترین و مهلک‌ترین سم در زندگی موجب ناسازگاری در زندگی مشترک می‌شود. اگر از تهدیدات فضای مجازی غافل شویم صدمات روحی جبران ناپذیری خواهد داشت.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی شبکه‌های مجازی، اشخاص، بلاگرها، سلبریتی‌ها و افرادی که خود را شاخ فضای مجازی می‌دانند به منظور کسب درآمد بیشتر با رفتار هنجارشکنانه و انتشار تصاویر مبتذل موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه شدند. تشویق و ترغیب جوانان به طلاق یا ازدواج به سبک غربی یا ازدواج سفید و برپایی جشن طلاق از توطئه‌های جدید دشمن در فضای مجازی است.

معاون قضائی رئیس کل و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان گفت: ترویج فرهنگ روابط غیراخلاقی و تشویق ارتباط جوانان با جنس مخالف حتی در بین کسانی که ازدواج کردند از نقشه‌های شوم جدید دشمن است که نباید غافل شویم و نباید اجازه دهیم ارزش‌های دینی ما به بهانه روشن فکری مورد هدف قرار بگیرد.

کد خبر 556311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.