بهره‌برداری باند رفت منطقه دو آزادراه تهران-شمال تا پایان ۱۴۰۱

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در بازدید از آزادراه تهران-شمال از بهره برداری از باند رفت منطقه دو این آزادراه تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد و با اشاره به حمایت دولت برای تزریق منابع مالی در این پروژه گفت: با توجه به حجم کار و فعالیت در این پروژه، دولت در بخش تامین مالی، به تعهدات خود عمل خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، مسعود میرکاظمی در بازدید مشترک صبح امروز _جمعه بیست و نهم بهمن‌ماه_ از آزادراه تهران شمال به همراه رئیس بنیاد مستضعفان و معاون اجرایی رئیس جمهور با تقدیر از عملکرد مهندسان ایرانی در احداث این آزادراه اظهار کرد: یکی از نکات قابل توجه در این پروژه عظیم آن است که همه مشاوران و پیمانکاران و حتی تمام مصالح به کار رفته در این پروژه، ایرانی است و تمامی تونل ها و پل های آن به دست مهندسان ایرانی طراحی و احداث شده است.

وی با اشاره به زمان افتتاح باند اول منطقه دو آزادراه تهران-شمال گفت: امروز جلسه ای برای بررسی ابعاد مختلف کار در این منطقه از آزادراه برگزار شد و انشالله مسیر رفت آزادراه تهران-شمال تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به حمایت دولت برای تزریق منابع مالی در این پروژه گفت: با توجه به حجم کار و فعالیت در این پروژه، دولت در بخش تامین مالی، به تعهدات خود عمل خواهد کرد.

میرکاظمی ادامه داد: همچنین مقرر شد تا با بررسی های کارشناسی بیشتر، کار در منطقه سوم آزادراه تهران-شمال نیز تعیین تکلیف شود.

هزینه های احداث آزادراه تهران-شمال طی چند سال جبران می‌شود

سید صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور نیز در حاشیه این بازدید مشترک با اشاره به نقش این پروژه در اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: این پروژه اتصال دهنده بخش های جنوبی و مرکزی کشور به دریای خزر است و اقتصاد دریا با توجه به پتانسیلی که دارد، یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی است.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: تکمیل آزادراه تهران-شمال نقش پررنگی در کاهش مسیر دسترسی به شمال کشور و همچنین کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در وقت دارد که با توجه به منافع مالی این صرفه جویی‌ها، هزینه‌های احداث این آزادراه طی چند سال جبران خواهد شد.

وی با تقدیر از عملکرد مهندسان و کارگران ایرانی در ساخت این پروژه گفت: این پروژه عظیم یک شاهکار مهندسی است و مهندسان توانمند ایرانی در این آزادراه، سازه های عظیمی را بنا کردند و قطعاً این توان و تجربه آنها می تواند در سایر کشورها نیز ارائه شود.

کد خبر 556305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.