تشکیل کمیته ساماندهی منظر شهری گلپایگان

شهردار گلپایگان گفت: به منظور جلوگیری از بروز ناهماهنگی بصری در فضاها و کالبد شهر و به منظور ساماندهی و ارتقای نماهای شهری، کمیته ساماندهی منظر شهری شهرداری تشکیل شد.

پیمان شکرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از تشکیل کمیته ساماندهی منظر شهری شهرداری گلپایگان خبر داد و اظهار کرد: با هدف جلوگیری از بروز ناهماهنگی بصری در فضاها و کالبد شهر، به منظور ساماندهی و ارتقای نماهای شهری و براساس دستورالعمل ابلاغی سازمان شهرداری‌ها کمیته‌ای متشکل از نمایندگان شهرداری و شورای شهر، سازمان نظام مهندسی و راه و شهرسازی گلپایگان و اعضای علمی منتخب ساماندهی منظر شهری در شهرداری تشکیل شد.

وی افزود: صیانت از معماری و شهرسازی اصیل و بومی، جلوگیری از رواج الگوهای غیربومی و مغشوش در نماهای شهری و ساماندهی و مدیریت مطلوب نماهای شهر ضرورت دارد و با تشکیل این کمیته برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مشخص در این حوزه انجام می‌شود.

شهردار گلپایگان خاطرنشان کرد: حفظ و تقویت هویت بومی و ملی در نماهای ساختمانی و منظر شهری، کنترل نمای ساختمان‌های در حال احداث، جلوگیری از اغتشاشات بصری، گسترش نماهای ناسازگار با فرهنگ بومی کشور و مدیریت هماهنگ در حوزه نمای ساختمانی، مهم‌ترین اهداف این کمیته است.

وی ادامه داد: با تشکیل این کمیته سازوکار ویژه‌ای تعیین خواهد شد تا در مسیر صدور پروانه ساختمانی، نقشه‌های نما همچون سایر نقشه‌های معماری به تأیید سیستم برسد و پس از فرآیند صدور پروانه ساختمانی تکمیل شود.

شکرزاده گفت: دستورالعمل کمیته منظر شهری در مرحله تدوین قرار دارد و پس از تکمیل و ابلاغ این دستورالعمل، اجرای آن دسته از ضوابط نمای ساختمان که رویکرد ایجابی دارد، برای مالکان و سازنده‌ها الزام‌آور خواهد شد.

کد خبر 556274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.