رانندگان اتوبوس‌ها ملزم به ارائه بلیط به مسافران بین راهی هستند

فرمانده پلیس راه خلخال - زنجان گفت:برای بهره‌مندی همه مسافران اتوبوس‌های ناوگان مسافربری ازخدمات بیمه سرنشین، صدور بلیط از سوی رانندگان برای مسافران بین راهی الزامی است.

به گزارش ایمنا، سرهنگ نجات حمزه در جلسه شورای ترافیک خلخال اظهار کرد: متصدیان شرکت‌های مسافربری در زمان قبل از حرکت اتوبوس‌ها و رانندگان نیز ملزم به صدور بلیط برای مسافران و اضافه کردن نام آنها به صورت‌حساب صادره از سوی پایانه مسافربری در طول مسیر هستند.

وی همچنین از الزامی بودن رانندگی اتوبوس‌های مسافربری توسط دو راننده در مسیرهای طولانی و زمانبر خبر داد و افزود: با توجه به افزایش زمان سفر به دو برابر روزهای گذشته در مواقع بارندگی برف همراه داشتن راننده کمکی در اتوبوس‌های مسافربری در مسیر خلخال به تهران الزامی است.

حمزه با اشاره به نامه دادستان عمومی و انقلاب خلخال مبنی بر استفاده از دو راننده برای اتوبوس‌های مسافربری در مسیر خلخال به تهران برای افزایش ایمنی سفر و کاهش احتمال بروز حوادث ناشی از خستگی و خواب الودگی راننده اظهار کرد: با توجه به محاسبه طول مسیرخلخال به تهران و رسیدن اتوبوس های ناوگان مسافربری در کمتر از ۹ ساعت در مواقع عادی جوی و خشک بودن جاده به مقصد، نیازی به استفاده از دو راننده نیست.

وی همچنین اظهار کرد: اعمال قانون منع تردد شبانه کامیون‌های حامل بار شن و ماسه از خلخال به مقصد استان گیلان از سوی ماموران پلیس راه مشروط به لغو مجوز فعالیت شبانه واحدهای کارگاهی تولید شن و ماسه دانه‌بندی شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل است .

وی گفت: ماموران پلیس راه مستقر در مبادی ورودی جاده‌های منتهی به استان گیلان وظیفه کنترل تناژ بار کامیون‌های حامل این گونه مصالح ساختمانی را عهده دار بوده و از تردد کامیون‌های با بار اضافی در این مسیرها جلوگیری می‌کنند.

منبع: ایرنا
کد خبر 556267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.