یک ایرانی سرمربی تیم ملی والیبال ایتالیا/ عزیزی خادم از فدراسیون فوتبال کنار گذاشته شد!

در بسته خبری این هفته ورزش، خبرهای داغی وجود دارد که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهم‌ترین خبرهای ورزشی ایران و جهان در هفته‌ای که گذشته، به شرح زیر است:

* رقابت‌های فوتسال زیر ۱۹ سال مرکز آسیا از روز شنبه بیست و سوم فروردین در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار خواهد شد. در این رقابت‌ها تیم ملی فوتسال زیر ۱۹ سال کشورمان با تیم‌های افغانستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان همگروه است. تیم ملی کشورمان باید روز شنبه ساعت ۱۶.۳۰ به وقت قرقیزستان به مصاف تیم ملی افغانستان برود.

* در حالی که این روزها خبرهایی از جدایی کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی منچستریونایتد از این تیم به گوش می‌رسد، این باشگاه از پسر کریستیانو به عنوان بازیکن جدید آکادمی خود رونمایی کرد. کریستین جونیور، بزرگترین پسر رونالدو، به طور رسمی با منچستریونایتد قرارداد امضا کرد و پیراهن شماره هفت معروف این تیم را خواهد پوشید تا وارث CR۷ باشد.

* سی‌امین دوره رقابت‌های بدمینتون بین‌المللی جام فجر در بخش مردان، با قهرمانی تیم اندونزی و نایب قهرمانی ایران در بخش دو نفره به پایان رسید.

* "سدیو" محل تولد سادیو مانه، بازیکن تیم فوتبال لیورپول است. به گفته شهردار این شهر، ورزشگاهی در این شهر در حال ساخت است که سال آینده میلادی به بهره برداری می‌رسد. شهردار سدیو اعلام کرد این ورزشگاه به نام سادیو مانه نام گذاری خواهد شد.

* ماجرای رسیدن کولبی استیوسون به مدال نقره المپیک زمستانی پکن، از اتفاقات جالب و قابل توجه این مسابقات است. این ورزشکار آمریکایی در سال ۲۰۱۶ دچار سانحه رانندگی شد، اما از مرگ گریخت. آن تصادف باعث بروز ۳۰ شکستگی در جمجه کولبی شد و او سه روز در کمای کامل بود، اما به زندگی برگشت و به یکی از مدعیان اسکی آزاد در ۲ فصل گذشته تبدیل شد. کولبی بعد از ورزشکار نروژی در جایگاه دوم المپیک زمستانی قرار گرفت و مدال نقره را از آن خود کرد.

* آژانس بین‌المللی مبارزه با دوپینگ (وادا) اعلام کرد که تست دوم دوپینگ حسین ساوه شمشکی، نماینده ایران در رقابت‌های اسکی آلپاین المپیک زمستانی پکن مثبت شده است. تست اول دوپینگ نماینده کشورمان دوشنبه هفته قبل، گرفته و مثبت شد. حسین ساوه شمشکی به دلیل استفاده از استروئید آنابولیک محروم شده است. بدین ترتیب نام حسین ساوه شمشکی به عنوان نخستین دوپینگی المپیک ۲۰۲۲ ثبت شد.

* خبر مثبت بودن تست دوپینگ کاملیا والیوا دختر ۱۵ ساله‌ی روسی به دلیل استفاده از ماده ممنوعه «تری متازیدین» که برای درمان آنژین استفاده می‌شود، موجی از شوک را در بازی‌ها ایجاد و پرونده او را به دلیل فقدان جزئیات پیچیده کرده است.

* علیرضا معمری، سرمربی سابق تیم والیبال نشسته پیکان که هم اکنون ریاست کمیته مربیان کنفدراسیون والیبال آسیا و اقیانوسیه را بر عهده دارد به عنوان سرمربی جدید تیم ملی والیبال نشسته ایتالیا انتخاب شد.

* تیم ملی ترامپولین کشورمان با ترکیب متین حاجی و آریا مام‌عبدالله در مسابقات جام جهانی ترامپولین ۲۰۲۲ باکو شرکت کردند و به ترتیب در جایگاه‌های بیست و یک و بیست و سوم این رقابت‌ها قرار گرفتند تا از دور رقابت‌ها حذف شدند.

* رامین رضائیان لژیونر فوتبال کشورمان با فسخ قرارداد با تیم الدحیل بار دیگر قرمزپوش شد. رضائیان در جلسه خود با الدحیل قطر توانست رضایت این باشگاه را برای فسخ قراردادش جلب کند و به سرخپوشان پایتخت بپیوندد.

* نشریه معتبر سان انگلیس اعلام کرد، نامزد یکی از ستارگان لیگ برتر انگلیس در تماسی با پلیس اعلام کرد که توسط او مورد ضرب شتم گرفته است و در نهایت پلیس با حضور در محل این بازیکن را دستگیر کرد. نام این بازیکن اعلام نشده است، اما گفته شده است که او بازیکن مشهوری و دارای افتخارات بین المللی است.

* رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: ارزش تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال به ترتیب سه هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان و دو هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان است.

* سرپرست تیم ملی فوتبال کشورمان اعلام کرد که دیدار این تیم مقابل لبنان در صورت تأیید از سوی فیفا خارج از تهران برگزار خواهد شد. چهار شهر اصفهان، تبریز، اهواز مشهد کاندید میزبانی از تیم ملی فوتبال ایران هستند.

* در یکی از بازی‌های مهم لیگ برتر والیبال، سایپا به مصاف مس رفسنجان رفت. شاگردان سهراب به‌نژاد در تیم سایپا در این رقابت با نتیجه ۳ بر ۲ و کسب امتیازات ۲۵ بر ۱۵ و ۲۵ بر ۲۰ در ست‌ها اول، چهارم به پیروزی رسیدند، اما نتوانستند کاری از پیش ببرند و بقای خود در لیگ برتر والیبال را حفظ کنند. تیم والیبال سایپا با شکست در این دیدار به عمراه آذرباتری ارومیه به لیگ دسته یک والیبال سقوط کرد.

* پله، اسطوره فوتبال برزیل در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که برای دور جدید درمان پولیپ روده بزرگ به بیمارستان منتقل می‌شود. پله ۸۱ ساله در سپتامبر ۲۰۲۱ تحت عمل جراحی قرار گرفت و از آن زمان به طور منظم در بیمارستانی در سائوپائولو تحت درمان بود

* به نقل از سایت منبر الکرة السعودیة، بازی‌های ۵ گروه منطقه غرب در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ را ۴ شهر سعودی میزبانی می‌کنند. شهر ریاض پایتخت عربستان میزبان دو گروه از مسابقات می‌شود. شهرهای جده، الدمام و بریده هر کدام میزبان مسابقات یک گروه از لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ می‌شوند. ایران، قطر، امارات و عربستان ۴ نامزد میزبانی از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ بودند.

* رکسانا رازقیان ملی‌پوش لژیونر قایقرانی اسلالوم کشورمان که در باشگاه تولوزین فرانسه پارو می‌زند، در رقابت‌های باشگاهی منطقه جنوب این کشور شرکت کرد. او در بخش انفرادی ابتدا در مرحله اول با قرار گیری در جایگاه ششم راهی فینال A شد و پس از آن در فینال A با کسب جایگاه دهم، در بین ١٠ ورزشکار برتر مسابقات قرار گرفت.

* رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد و فرنگی جام دانکلوف و نیکولای پتروف طی روزهای روزهای ۲۸ بهمن لغایت اول اسفند ماه در شهر ولیکو ترانوو برگزار می‌شود.

* یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان پومسه ۲۰۲۲، یکم تا چهارم اردیبهشت ۱۴۰۱ (۲۱ تا ۲۴ آوریل) به میزبانی «گویانگ» کره‌جنوبی برگزار می‌شود و چالش آنلاین رقابت‌های جهانی در سال ۲۰۲۲ طی روزهای ۲۳ اسفند سال جاری تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

* دیدار رفت تیم‌های فوتبال پاری سن ژرمن و رئال مادرید در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در پایتخت فرانسه برگزار شد و در حالی که تا پایان ۹۰ دقیقه توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرده بود، کیلیان امباپه در دقیقه ۴+۹۰ موفق شد گل پیروزی بخش پاری سن ژرمن را وارد دروازه حریف کند. در دیگر دیدار، مچستر سیتی با ۵ گل از اسپورتینگ گذشت ضمن اینکه لیورپول ۲ گل به اینتر زد و بایرن هم با سالزبورگ مساوی کرد.

* برخی از چهره‌های نامدار کشتی جهان در جام یاشار دوغو و جام وهبی امره ترکیه به عنوان نخستین مسابقات رنکینگ‌دار سال ۲۰۲۲ شرکت خواهند کرد.

* اسکیت بازان تیم‌های زنان آمریکا و ژاپن که در المپیک زمستانی پکن به ترتیب به مدال‌های نقره و برنز اسکیت تیمی زنان دست پیدا کردند، به جای مدال مشعل‌های المپیک دریافت خواهند کرد، زیرا آن‌ها منتظر نتیجه پرونده دوپینگ کامیلا والیوا بازیکن ۱۵ ساله تیم روسیه هستند.

* روز گذشته هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برای عزل و بررسی عملکرد شهاب‌الدین عزیزی‌خادم در محل مرکز ملی فوتبال تشکیل جلسه داد. اعضای هیئت رئیسه پس از شنیدن دفاعیات رئیس فدراسیون فوتبال در نهایت با رأی قاطع اعضا به جمع‌بندی رسیدند و او را از ریاست فدراسیون برکنار کردند. در اصل هر هشت نفر عضو مجمع رأی به برکناری عزیزی خادم دادند.

کد خبر 556248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.