ظرفیت بالقوه منطقه ۲ برای سرمایه‌گذای در بخش مسکن و کشاورزی

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: این منطقه با توجه به وجود اراضی وسیع، قابلیت تبدیل شدن به قطب سرمایه‌گذاری در بخش مسکن و کشاورزی را دارد و در این راستا از سرمایه‌گذاران استقبال ویژه می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد صیرفی نژاد امروز _پنج شنبه بیست‌وهشتم بهمن ۱۴۰۰_ در نشست هم‌اندیشی با مدیران ادوار گذشته منطقه دو شهرداری ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این نشست، اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست استفاده از تجربیات مدیران قبلی و همفکری با آنها برای بررسی مشکلات منطقه و رسیدن به راه حلی مناسب برای مشکلات و چالش‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه در ادوار گذشته توسط مدیران منطقه اقدامات شایسته‌ای انجام شده است، افزود: منطقه دو ضمن اینکه منطقه بسیار وسیع و پر پتانسیل است، اما مشکلات متعددی هم دارد که در سال‌های گذشته توسط مدیران وقت تلاش شده تا اقدامات مؤثری برای پیشرفت منطقه و خروج از محرومیت آن انجام شود.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: بسیاری از دغدغه‌های عملکردی در نظام شهری در حوزه شهرداری‌ها و مناطق تحت امر تبلور پیدا می‌کند، لذا مصالح جامعه شهری و ارتقا عملکرد و مدیریت آن در شهرداری‌ها و مناطق بدون پرداختن به این مجموعه، نقش و جایگاه آن و بهبود و ارتقای عملکرد آن مقدور نخواهد بود.

استفاده از پیشنهادات و تجربیات صاحب‌نظران برای ارتقا منطقه ۲

صیرفی نژاد ادامه داد: یکی از راه‌های سیاست‌های مدیریت شهری در جهت پیشرفت و توسعه شهر، بهره‌مندی از تجارب گذشتگان است که امیدواریم در این نشست با استفاده از تجربیات صاحب نظران در این منطقه بتوانیم اقدامات ماندگار و مؤثری رقم بزنیم.

وی با اشاره به اینکه برای ارتقا منطقه دو شهرداری اصفهان از تجربیات صاحب نظران استفاده می‌کنیم، گفت: یکی از کلیدی‌ترین سرمایه‌های سازمانی شهرداری در دوره کنونی مدیریتی همان نیروی انسانی است که قطعاً انتقال تجارب این افراد برای بهبود کیفیت زندگی شهری شهروندان و حل مسائل مدیریتی لازم و ضروری است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان در تشریح فرصت‌ها و تهدیدهای منطقه دو اظهار کرد: این منطقه با دارا بودن محلات قدیمی و روستاهای مختلف نسبت به سایر مناطق شهری اصفهان سرانه تراکم جمعیتی پایینی دارد که با ارائه خدمات رفاهی و عمرانی می‌توان آن را افزایش و تبدیل به فرصت سرمایه گذاری کرد.

صیرفی نژاد اضافه کرد: بیش از نیمی اراضی منطقه دو یعنی بالغ بر هزار هکتار خارج از محدوده شهری می‌باشد که مشکلات عدیده ای را پیش روی مدیریت قرار داده است که نیاز به حمایت از سوی مدیریت کلان شهری و نیز هم افزایی سایر دستگاه‌های اجرایی دارد.

فرش قرمز زیر پای سرمایه‌گذاران پهن می‌کنیم

وی رفع محدودیت‌های شهری و استفاده از پتانسیل‌ها، تحول در ساخت‌وساز، صنعتی‌سازی (بساز بفروشی) در مقیاس قابل را یکی از پتانسیل‌های قابل توجه این مجموعه شهری مطرح کرد و افزود: به دنبال جذب سرمایه‌گذاری برای منطقه دو شهری بوده و از سرمایه‌گذاران استقبال ویژه و فرش قرمز پهن می‌کنیم.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با تاکید به اینکه نگاه کمیسیون ماده پنج و تغییر کاربری و اراضی بختیار دشت کاری نمی‌توان کرد، گفت: ما نیاز به حمایت استانداری اصفهان و نیز جهاد کشاورزی داریم و این در حالی است که ۳۰ درصد اراضی کشاورزی در محدوده شهری است که متأسفانه نه کشاورز منتفع است نه می‌توان تغییر کاربری داد و البته مشکلات حاشیه‌ای نیز دارد.

صیرفی نژاد با اشاره به اینکه جهش تولید مسکن و بارگذاری جمعیت برای شهر اصفهان دیده نشده است، گفت: منطقه دو، اراضی کشاورزی زیادی دارد که اگر پیشنهاد اراضی کشاورزی با فاصله ۲۰۰۰ متری جهت ایجاد باغ ویلا به صورت قسمتی کشاورزی و قسمتی مسکونی دیده شود، اتفاق خوبی در این منطقه خواهد افتاد.

وی با اشاره به اقدامات محله محوری و تاکید بر کاهش محرومیت در محلات را در نگاه مدیریت کلان شهری، گفت: در تلاشیم در این راستا محله دهنو و ولدان را در برنامه داشته باشیم. البته اگر اعتبار مناسبی برای محرومیت‌زدایی در نظر گرفته شود که نیاز به تغییر نگاه در مدیریت شهری به محلات به خصوص منطقه دو دارد.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تکمیل نشدن شبکه معابر در منطقه را یکی دیگر از مشکلات دانست و افزود: در این منطقه ۹ گذر اصلی وجود داد که توان مالی برای اصلاح آن نیست، در حالی که هر گذر می‌تواند یک پروژه محرک توسعه باشد.

به گزارش ایمنا، مشکلات موزائیک‌سازان و سنگ‌اندازی سازمان مسکن و شهرسازی، نادیده گرفتن سهم شهرداری در انتقال و جابه‌جایی موزائیک‌سازان به بختیار دشت، صدور نشدن پروانه ساختمانی، مشکلات خیابان صمدیه و کاربری‌های نامناسب آن، رفع مشکلات کمیسیون ماده پنج و تغییر کاربری کشاورزی، پهنه ۱۸ هکتاری شمس آباد و سند شخصی و بحث‌های حقوقی حل نشده، سه تکه بودن منطقه و حاشیه‌داشتن، عمر کوتاه مدیریت در این منطقه و عدم قابلیت برنامه‌ریزی بلند مدت از موارد و مشکلات مختلف منطقه از جمله مواردی بود که توسط مدیران ادوار گذشته منطقه در این نشست بیان و راهکارهایی برای رفع آن مطرح شد.

همچنین پیشنهاد اتصال خیابان صمدیه اول و دوم و ایجاد یک نوار و فضای تجاری در منطقه، استفاده از وسعت منطقه به عنوان یک ویژگی خاص، استفاده از ظرفیت مردمی منطقه، تشکیل تیم مشورتی و جمع‌آوری مجموعه‌ای از پیشنهادات، استفاده از مجموعه جزیره بین خیابان صمدیه و شهیدان غربی پتانسیل مستعد برای محرک توسعه منطقه از پیشنهادات ارائه شده در این نشست بود.

سیداسماعیل محمودی (تیر ۸۲ – آذر ۸۴)، علیرضا پرهام (آذر ۸۴ – مهر ۸۵)، سیدعباس روحانی (مهر ۸۵ - بهمن ۸۶)، سیدعبدالرسول امامی (بهمن ۸۶ – اردیبهشت ۸۸)، محمد فیض (فروردین ۸۸ – آبان ۹۲)، محمدحسین جعفری (فروردین ۹۳ – آبان ۹۶)، محمد کیهانی (آبان ۹۶ – مرداد ۹۸)، کاووس حقانی (شهریور ۹۸ – مهر ۱۴۰۰) از جمله مدیران ادوار گذشته منطقه دو شهرداری اصفهان بودند که به دعوت مدیر این منطقه در جلسه هم‌اندیشی حضور یافتند.

کد خبر 556230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.