فعالیت سامانه بارشی از روز شنبه در بیشتر مناطق اصفهان

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از آغاز فعالیت سامانه ناپایدار جوی با افزایش ابر در روز جمعه خبر داد و گفت: احتمال بارش در روز جمعه بعید است و پدیده غالب تا اواخر وقت فردا همان افزایش ابر خواهد بود؛ اما از ظهر روز شنبه، فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق استان آغاز می‌شود.

حجت‌الله علی‌عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیان‌گر استقرار جوی نسبتاً پایدار طی امروز و فردا روی استان است و آسمان در اکثر مناطق صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی از تداوم وجود غبار صبح‌گاهی همراه با کاهش کیفیت هوا در مناطق صنعتی و کلان‌شهر اصفهان خبر داد و افزود: روز جمعه افزایش ابر در اکثر مناطق آغاز می‌شود و از میانه روز شنبه شاهد فعالیت سامانه ناپایدار بارش در مناطق غربی استان خواهیم بود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به ادامه بارش‌ها در روزهای یکشنبه و دوشنبه، ادامه داد: دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده یک تا دو درجه افزایش خواهد داشت.

وی اظهار کرد: دمای اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۱۶ درجه سانتی‌گراد و کمینه صبح فردا نیز به منفی یک درجه سانتی‌گراد می‌رسد همچنین بوئین و میاندشت با منفی ۱۰ درجه سردترین نقطه استان و خوروبیابانک با ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین نقطه استان است.

علی‌عسگریان با اشاره به بارش‌های پراکنده دیروز و امروز در مناطق مرتفع اطراف کاشان، ادامه داد: احتمال بارش در روز جمعه بعید است و پدیده غالب تا اواخر وقت فردا همان افزایش ابر خواهد بود، اما از ظهر روز شنبه، فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق استان آغاز می‌شود.

کد خبر 556151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.