علائم امیکرون در میان افرادی که دو دوز واکسن تزریق کرده‌اند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که شایع‌ترین علائم کرونا امیکرون در میان افراد واکسینه شده سرفه، آبریزش بینی و خستگی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی علائم کرونا امیکرون در میان افرادی که دو دوز واکسن کووید -۱۹ را دریافت کرده‌اند، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، با ۱۱۱ نفر از ۱۱۷ میهمان حاضر در یک میهمانی در ۲۶ نوامبر ۲۰۲۱ میلادی مصاحبه کردند، در این دوره سویه امیکرون ویروس کرونا به میزان قابل توجهی شیوع پیدا کرده بود. از میان افراد شرکت کننده در مطالعه، ۶۶ نفر به صورت قطعی به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند و ۱۵ مورد نیز مشکوک به بیماری بودند.

از میان ۱۱۱ فرد شرکت کننده در این مطالعه، ۸۹ درصد افراد دو دوز واکسن mRNA را دریافت کرده بودند و برای دریافت دوز تقویت‌کننده اقدام نکرده بودند. پژوهشگران متوجه شدند مهمانانی که دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده بودند و به کرونا امیکرون مبتلا شده‌اند، هشت علائم کلیدی را تجربه کردند. این علائم شامل سرفه، آبریزش بینی، احساس خستگی، گلودرد، سردرد، درد عضلانی، تب و عطسه می‌شد.

شایع‌ترین علائم در میان افراد واکسینه شده مورد بررسی در این مطالعه که به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شدند، سرفه، آبریزش بینی و خستگی بود، در حالی که عطسه و تب کمترین میزان شیوع را داشته است. مقامات بهداشتی حالت تهوع را به لیست علائم بیماری کرونا امیکرون در میان افراد واکسینه شده اضافه کرده‌اند. متخصصان معتقدند اگرچه واکسن کرونا از افراد در برابر نوع شدید بیماری کووید -۱۹ محافظت می‌کند، اما حتی در صورت دریافت دوز تقویت‌کننده نیز امکان ابتلاء به بیماری وجود دارد.

کد خبر 556145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.