رویداد "کردآباد، دیروز تا امروز" برگزار می‌شود

رئیس اداره مطالعات و برنامه‌ریزی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: رویداد عکاسی "کردآباد، دیروز تا امروز" توسط دفتر بازآفرینی محله (نوآفرین) در منطقه چهار شهرداری و اداره مطالعات و برنامه‌ریزی شهری برگزار می‌شود.

فریاد پرهیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بازآفرینی هر محله برای آیندگان در گروی شناخت دیروز و امروز محله است و رسانه عکس می‌تواند بخش مهمی از این رسالت را بر عهده داشته باشد.

وی تصریح کرد: این رویداد هنری در سه مرحله جمع‌آوری عکس‌های قدیمی، برگزاری کارگاه عکاسی و برگزاری نمایشگاه عکس در محله کردآباد و گالری‌های شهر اصفهان تعریف شده است.

رئیس اداره مطالعات و برنامه‌ریزی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان ادامه داد: در فراخوان نخست که شامل ارسال عکس‌های قدیمی محله کردآباد توسط ساکنان این محله است، تصاویر ارسالی که به جنبه‌های مردم‌شناسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی محله توجه شده است، توسط گروه داوری که متشکل از کارشناسان مدیریت شهری شهر اصفهان و نماینده دفتر نوآفرین مورد ارزیابی قرار گرفته است، تصاویر منتخب برای شرکت در نمایشگاه "کردآباد، از دیروز تا امروز" اعلام می‌شود و به نفرات اول تا سومی که توسط گروه داوری انتخاب شوند، لوح تقدیر و جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

وی افزود: در فراخوان دوم که شامل برگزاری کارگاه یک‌روزه در محله خواهد بود، با حضور مدرس در محل به تصویرنگاری با دوربین حرفه‌ای جنبه‌های فضایی، کالبدی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی محل مورد توجه شرکت‌کنندگان در این کارگاه پرداخته می‌شود و متقاضیان باید با دارا بودن دانش عکاسی و جنبه‌های تکنیکی و هنری آن در این کارگاه شرکت کنند.

پرهیز با بیان اینکه پس از پایان کارگاه عکاسی هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر پنج عکس را برای داوری و شرکت در نمایشگاه عکس "از دیروز تا امروز محله‌ام، نگاره‌های کردآباد" ارائه کند، گفت: عکس‌های منتخب برای شرکت در نمایشگاه گواهی حضور دریافت خواهد کرد و از بین عکس‌های منتخب به نفرات اول تا سوم لوح تقدیر و جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در فراخوان اول و دوم تا تاریخ یازدهم اسفندماه سال‌جاری فرصت دارند فایل عکس‌های خود را در اندازه حداقل سه مگابایت به همراه مشخصات ارسال‌کننده (نام و نام‌خانوادگی و شماره تماس) به شماره واتس‌اپ ۰۹۳۷۱۱۹۲۲۰۰ ارسال کنند تا در بخش مسابقه عکس‌های ارسال شده در تاریخ پانزدهم اسفندماه ۱۴۰۰ مورد داوری قرار گیرد.

کد خبر 556122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.