۲۵ درصد ترافیک شهری با اصلاح هندسی رفع می‌شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: رفع ترافیک شهری، اصلاحات هندسی معابر، وجود 27 نقطه ترافیکی، کلکتور جمع‌آوری آب‌های سطحی، احداث تئاتر شهر، ساماندهی نهر سیاه جوری، تخصیص اعتبار خرید سیستم‌های کامپیوتر شهرداری از مواردی بود که در سی‌ونهمین جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر مطرح و بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا رحیمی امروز _پنج‌شنبه، بیست‌وهشتم بهمن‌ماه_ در سی‌ونهمین جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج، اظهار کرد: با توجه به کارشناسی‌های و بررسی‌های انجام شده، نگاه ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح آخرین راهکار حل یا انتقال ترافیک است که معمولاً پر هزینه بوده است، اما چاره‌ای نیست.

وی با بیان این‌که در مسیرهای ترافیکی باید شهروندان را در حین رانندگی با آرامش به مسیرهای مناسب و امن منتقل کرد، ادامه داد: اصلاح‌های هندسی از جمله راهکارهای تحقق این مهم است و این راهکار کم‌هزینه که معمولاً نادیده گرفته شده است، ۲۵ درصد ترافیک شهری را رفع می‌کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به وجود ۲۷ نقطه ترافیکی در شهر، اضافه کرد: این نقاط باعث ایجاد گره ترافیکی و سردرگمی شهروندان می‌شود، با توجه به پیشنهادهای مطرح شده در بودجه مصوب سال ۱۴۰۱، این گره‌های ترافیکی به ۱۵ عدد کاهش می‌یابد و این موضوع نقش پررنگی در کسب رضایت شهروندان که مهم‌ترین رسالت مدیریت شهری است، دارد.

کلکتور جمع‌آوری آب‌های سطحی از زیرساخت‌های مهم شهری است

مسعود محمدی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر کرج در ادامه این نشست، اظهار کرد: وقوع سیلاب‌ها و آب‌گرفتگی‌ها در پس بارندگی‌ها همواره از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مشکلات شهر کرج محسوب شده که علاج این واقعه طبیعی در احداث شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی موسوم به کلکتور است.

وی تصریح کرد: در چند سال گذشته طرح جامع جمع‌آوری آب‌های سطحی بر اساس نیاز شهر کرج تهیه و اولویت‌بندی شده است و قسمتی از آن نیز اجرا شده و یا در حال اجرا است. با توجه به تخصیص و تاکید بودجه توسط اعضای شورای اسلامی شهر به پروژه‌های مذکور از مدیریت شهری انتظار می‌رود که به طور جدی این موضوع را پیگیری و با تسریع در اتمام آنها اقدام کند.

وی افزود: تکمیل ساماندهی نهر سیاه جوی که مسیل اصلی عبور آب‌های سطحی منطقه است، از مواردی است که بودجه آن برای سال آتی تصویب شد و باید برای همیشه این موضوع رفع شود.

رئیس کمیسیون و حمل‌ونقل ترافیک شورای اسلامی شهر کرج گفت: تصویب و تاکید بودجه برای پروژه‌های مطرح شده سر آغازی بر تکمیل ساماندهی روان‌آب‌ها و سیلاب‌ها در مناطق مختلف کلان‌شهر کرج است.

احداث تئاتر شهر با توجه به سابقه پروژه و رویکرد فعلی جزو اولویت‌های بودجه ۱۴۰۱ است

مجتبی حاجی‌قاسمی، دبیر شورای اسلامی شهر کرج نیز در این جلسه گفت: علاوه‌بر دیدگاه قبلی که به دلیل ملاحظات تأمین مالی، موافق با آغاز احداث تئاتر شهر در سال آتی نبودم، با بررسی دقیق و فنی ابعاد مسئله امروز معتقدم احداث این مجموعه باید یکی از اولویت‌های بودجه ۱۴۰۱ باشد.

وی اضافه کرد: در گذشته با توجه به دیدگاهی که به موضوع تأمین مالی در شهرداری داشتم، اجرای این پروژه را از اولویت‌های مدیریت شهری تلقی نمی‌کردم، اما با رویکردی که در حال حاضر در تدوین بودجه ۱۴۰۱ حاکم است، احداث تئاتر شهر نیز جزو اولویت‌ها خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه مطالعات و طراحی این پروژه فاخر به صورت فاز دو با مبلغ قابل توجهی در سال‌های گذشته انجام شده و زمین نیز برای آن مشخص شده است، تاکید کرد: احتمال اینکه این پروژه در زمان معینی به اتمام برسد نسبت به برخی از پروژه‌ها بالاتر است، لذا آغاز عملیات احداث آن در سال ۱۴۰۱ منطقی به نظر می‌رسد.

وی افزود: در کنار موارد فنی و اجرایی این طرح تأثیر محسوسی در رفع کمبودهای شهر در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری دارد و پرواضح است که علاوه بر تئاتر رشته‌های متعدد هنری از این زیرساخت و ماژول‌های جانبی آن بهره‌مند خواهند شد.

حاجی قاسمی جذب سرمایه‌گذار برای این منظور را تقریباً ناممکن دانست و خاطرنشان کرد: اگر چه امکان جذب سرمایه‌گذار برای این منظور بسیار کم است، اما می‌توان از ظرفیت‌هایی که در کشور برای مشارکت در این پروژه وجود دارد بهره برد.

وی اضافه کرد: با طراحی فاخری که برای این مجموعه در نظر گرفته شده است، امیدواریم که اعتبارات صرف شده در این پروژه علاوه بر کارکرد اصلی موجب بهبود وجهه شهر کرج در حوزه فرهنگی و هنری نیز شود.

چکش‌کاری شورای شهر کرج به تخصیص اعتبار خرید و تجهیز سیستم‌های کامپیوتر شهرداری

همچنین مریم قهرمانی صارم، نایب رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهر با حمایت از اعتبار تخصیص یافته به بودجه خرید و تجهیز سیستم‌های کامپیوتر مناطق و سازمان‌های شهرداری رأی مثبت دادند، در این راستا ۱۲ میلیارد ریال بابت خرید و تجهیز کامپیوترهای مناطق و سازمان‌ها و ارتقای سیستم کارکنان شهرداری تخصیص یافت.

وی به به‌روز شدن سیستم کامپیوتری پرسنل در سال آینده اشاره کرد و افزود: برای رسیدن به توسعه پایدار باید همه با هم تلاش کنیم تا شهری پویا و سالم را به شهروندان هدیه کنیم.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به افزایش آموزش کارکنان، تصریح کرد: هر چه آموزش‌های مورد نظر به کارکنان افزایش یابد، شاهد پویایی و ارتقا و همچنین کاهش مشکلات در حوزه‌های مربوطه خواهیم بود.

وی تاکید کرد: اعضای شورای اسلامی شهر با همفکری و اتحاد برای توسعه گام برداشته‌اند و از خرد جمعی تمام افراد و نخبگان جامعه برای توسعه امور استفاده می‌کنیم و بر این باوریم که خدمات شهرداری به ویژه در حوزه شهری با وجود شهروندان اهمیت خواهد یافت و باید با جلب اعتماد عمومی در این راستا گام برداریم.

کد خبر 556091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.