کاهش تدریجی محدودیت‌های کرونایی در اتریش

دولت اتریش از کاهش محدودیت‌های کرونایی در سراسر کشور خبر داده و این در حالی است که برنامه‌ریزان پایتخت، این اقدام را غیرمعقول دانسته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، علیرغم سرعت بالای شیوع بیماری کووید -۱۹ در سراسر اتریش، دولت ادعا کرده است که تا پنجم ماه مارس به اغلب محدودیت‌های اعمال شده برای مهار کرونا خاتمه خواهد داد. البته در موقعیت‌های ویژه‌ای، همچنان محدودیت‌هایی بر مردم اعمال خواهد بود که در این میان، افراد آسیب‌پذیر و دارای بیماری‌های زمینه‌ای ممکن است حتی بیش از گذشته مشمول مقررات جدید شوند.

کاهش تدریجی محدودیت‌های کرونایی در اتریش

مرحله اول کاهش محدودیت‌های کرونایی در اتریش از شنبه هفته آینده آغاز خواهد شد که در این مرحله، تمام مردم می‌توانند در رستوران‌ها و کافه‌ها حضور پیدا کنند در حالی که تا پیش از این، تنها افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده یا به تازگی از بیماری بهبود یافته بودند اجازه حضور در این مکان‌های عمومی را داشتند. جالب این‌که از پنجم ماه مارس به بعد، مردم یک بار دیگر برای حضور در رستوران‌ها و کافه‌ها موظف به انجام آزمایش کووید -۱۹ خواهند بود، با این حال از جزئیات نحوه اجبار، توضیحی داده نشده است.

اگرچه بسیاری از مدیران سراسر اتریش، موافقت خود را با تصمیم جدید دولت مبنی بر کاهش تدریجی محدودیت‌های کرونایی اعلام کرده‌اند، با این حال، برنامه‌ریزان وین پایتخت کشور، با در نظر گرفتن سرعت کنونی انتشار ویروس در میان مردم، پایان محدودیت‌ها را نامعقول دانسته و مدعی شده‌اند قوانین ویژه خود را در این خصوص در پیش خواهند گرفت. همچنین، مدیران پایتخت استفاده از ماسک را توسط مردم، همچنان ضروری دانسته و ادعا کرده‌اند که هیچ استثنایی در این خصوص قائل نخواهند شد.

مهم‌تر این‌که، ساکنان وین، همچنان برای حضور در رستوران‌ها و کافه‌ها باید برگه آزمایش کرونا در دست داشته یا این‌که به تازگی از بیماری بهبود پیدا کرده باشند.

کاهش تدریجی محدودیت‌های کرونایی در اتریش

کد خبر 556067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.