استراتژی جدید برای کاهش مرگ‌ومیرهای جاده‌ای

حمایت لندن از طرح مقابله با اسلام‌هراسی، ایجاد سرپناه‌های اضطراری در تورنتو با پیش‌بینی سرمای شدید و تست اچ‌آی‌وی فقط با یک قطره خون عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای لیدز، در جلسه هیئت اجرایی خود استراتژی جدیدی با عنوان "چشم‌انداز صفر جاده‌های ایمن‌تر لیدز تا ۲۰۴۰" را مورد بررسی قرار داده است. در این جلسه از اعضای شورا خواسته شد رویکرد جدید و روند مشاوره عمومی مربوط به آن را مورد تأیید قرار دهند. استراتژی مذکور توسط سازمان مشارکتی "جاده‌های ایمن لیدز" و به رهبری شورای لیدز در همکاری با پلیس یورکشایر غربی، خدمات آمبولانس یورکشایر، خدمات آتش‌نشانی و امداد و نجات یورکشایر غربی، بزرگراه‌های ملی و سازمان‌های خیریه توسعه داده شده است. این سازمان وظیفه تشخیص و تعیین مسئولیت‌های هر فردی اعم از راننده، عابر پیاده یا دوچرخه‌سواران که هر روز از بزرگراه‌های عمومی استفاده می‌کنند، همچنین برنامه‌ریزان و مدیران سیستم حمل‌ونقل را برعهده دارد.

استراتژی جدید که مستلزم ایفای نقش هر یک از افراد دخیل، کسب‌وکارها، دولت‌ها و افراد محلی، منطقه‌ای و ملی است و به بودجه‌ای قابل‌توجه در طیف وسیعی از زمینه‌ها نیاز دارد، تغییری لرزه‌ای در رویکرد لیدز به ایمنی جاده‌ها محسوب می‌شود و از بروز فاجعه‌های ناگوار رانندگی و تأثیرات آن بر خود مجروحان و خانواده‌های آن‌ها پیشگیری می‌کند.

لندن؛ حمایت لندن از طرح مقابله با اسلام‌هراسی

سه‌شنبه شب هفته گذشته طرحی با عنوان مقابله با اسلام‌هراسی در شورای لندن عنوان شد و به اتفاق آرا مورد تأیید قرار گرفت. این تأیید با حمایت از سوی چندین سیاستمدار قدرتمند همراه بود. یکی از سیاستمداران مسلمان شهر گفت که این طرح برای او و سایرین مسلمانان در لندن بسیار مهم است؛ چرا که بسیاری از این افراد تنها به دلیل مسلمان بودن مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند و آسیب می‌بینند.

شورای لندن اعلام کرد که برنامه تأییدی مقابله با اسلام‌هراسی، از ایجاد برنامه‌ای مشارکتی برای جوانان مسلمان و استخدام یک رابط سازمانی از جامعه مسلمانان در شهرداری تا ایجاد شورای مشورتی مقابله با اسلام‌هراسی برای نظارت بر کارها، شامل طیف وسیعی از توصیه‌ها و فعالیت‌ها می‌شود.

تورنتو؛ ایجاد سرپناه‌های اضطراری با پیش‌بینی سرمای شدید

با ورود مجدد سامانه هوای سرد به تورنتو و پیش‌بینی کاهش شدید دما در آخر هفته گذشته، شورای تورنتو به آماده‌سازی فضاهای سرپناهی بیشتر برای افراد بی‌خانمان اقدام کرد تا مطمئن شود تمام این افراد با آغاز سرما به مکانی امن، دلپذیر و گرم برای محافظت از خود در برابر سرما، استراحت و صرف غذا دسترسی دارند. مسئولین تورنتو در همکاری نزدیکی با همتایان اجتماعی خود (خصوصاً با پیدایش سامانه هوای سرد) اقدامات جامعی را برای ارائه خدمات به افراد بی‌خانمان انجام دادند و کارکنان بخش‌های مربوطه با تلاشی بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر به افزودن بیش از ۸۰ فضا به ۴۹ فضای فعال موجود در شهر برای آخر هفته گذشته پرداختند.

سرپناه‌های دائم و موقت با توجه به شرایط حال حاضر، سلامت شهر و ایمنی افراد را در اولویت قرار داده و با اتخاذ رویکردی جامع برای کاهش اثرات کووید -۱۹، تمام موارد مربوط به محدودیت‌های کرونایی اعم از فاصله‌گذاری اجتماعی، پیشگیری و کنترل عفونت (IPAC)، دسترسی همه به ماسک و مواردی از این قبیل در آن‌ها لحاظ شده است. افراد ساکن در این سرپناه‌ها هر سه دوز واکسن خود را دریافت می‌کنند و از خدمات مراقبتی و درمانی ۲۴ ساعته برخوردار می‌شوند.

شورای تورنتو در نظر دارد که اقدامات موقت خود در زمینه ایجاد سرپناه برای افراد بی‌خانمان را به گزینه‌های واقعی برای ایجاد مسکن دائمی پایدار و در دسترس برای این افراد تبدیل کند. برنامه مسکن ۱۰ ساله شهر با عنوان "خانه‌سازی تا ۲۰۲۰-۲۰۳۰" اقداماتی در سراسر طیف مسکن‌سازی، از بی‌خانمانی، اجاره و مالکیت مسکن گرفته تا مراقبت طولانی‌مدت از سالمندان را در بر می‌گیرد. مطابق با این طرح، ۴۰ هزار خانه استیجاری جدید شامل ۱۸ هزار مسکن حمایتی تا سال ۲۰۳۰ در تورنتو ایجاد خواهد شد.

لیدز؛ تست اچ‌آی‌وی فقط با یک قطره خون

علی‌رغم پیشرفت‌های ارزشمند در زمینه پیشگیری، آزمایش و درمان اچ‌آی‌وی که نقش چشمگیری در کاهش تعداد افراد مبتلا به این بیماری در انگلستان ایفا کرده است، هنوز هم در این کشور از هر ۲۰ نفر یک نفر از ابتلای خود به اچ‌آی‌وی بی‌اطلاع است. این امر خطر انتقال بیماری از راه‌های گوناگون را بالا می‌برد. لذا انگلستان با برپایی کمپینی موسوم به "هفته ملی تست اچ‌آی‌وی" سعی دارد به ترویج آزمایش منظم اچ‌آی‌وی در میان گروه‌های جمعیتی بسیار آسیب‌پذیر و همچنین کاهش تعداد افرادی بی‌خبر از ابتلای خود به اچ‌آی‌وی در سرتاسر مرزهای خود کمک کند.

شورای لیدز هفته ملی تست اچ‌آی‌وی را با مشارکت سازمان بهداشت MESMAC یورکشایر، خدمات حمایتی BHA Leeds Skyline و خدمات سلامتی لیدز برگزار کرد. برای برگزاری این کمپین، مسئولین لیدز به راه‌اندازی کلینیک‌های پاپ‌آپ تست اچ‌آی‌وی در سراسر شهر اقدام کردند تا انجام آزمایشی سریع، آسان و دقیق را فقط با خراش دادن یک انگشت و دریافت جواب آزمایش تنها در طول ۱۰ دقیقه در اختیار ساکنان شهر قرار دهند. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این کلینیک‌ها و همچنین استفاده از سیستم رزرو آسان برای تعیین وقت آزمایش نیز وب‌سایتی طراحی شد که ساکنان لیدز می‌توانستند در هر ساعتی از شبانه‌روز به آن مراجعه کنند.

کد خبر 556052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.