مشارکت خیران در شهرسازی سامان

رئیس شورای اسلامی شهر سامان گفت: استفاده از ظرفیت خیرین در احداث پروژه‌های درمانی و آموزشی در دستور کار بوده است.

غلامرضا چهلگردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان این‌که استفاده از ظرفیت خیران در احداث پروژه‌های درمانی و آموزشی در دستور کار بوده است، اظهار کرد: در این راستا کلینیک تخصصی و فوق تخصصی سامان توسط یکی از خیران در حال احداث است.

وی افزود: علاوه بر این حدود ۲.۵ میلیارد تومان هزینه صدور پروانه ساختمانی کلینیک در تعهد دانشگاه علوم پزشکی استان بوده است که شورای اسلامی شهر در راستای حمایت و کمک به ساخت و توسعه مراکز درمانی با همراهی و راهنمایی دستگاه‌های نظارتی و با تصویب شورای اسلامی شهر سامان رقم آن را به ۴۵۰ میلیون تومان کاهش داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر سامان ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و عدم امکان کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی جدید، باید از ظرفیت‌های خیران برای پیشرفت شهر بهره برد.

وی تصریح کرد: آرامستان جدید شهر سامان از چند سال قبل راه‌اندازی شده است، اما امکانات زیرساختی مناسبی نداشته است، بنابراین با کمک خیران سرویس بهداشتی با ۱۲ چشمه و اعتبار حدود ۱۵۰ میلیون تومان احداث شد.

چهلگردی افزود: پروژه ساختمان غسالخانه این آرامستان نیز که از حدود هشت ماه گذشته آغاز شده است و تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و تاکنون حدود ۷۵۰ میلیون تومان از محل کمک‌های خیران بهره‌مند شدیم که در مجموع با زیربنای ۴۴۰ متر مربع در حال تکمیل است.

وی تصریح کرد: جاده خیری (ابرار) سامان- چمعالی در ایام تعطیلات و شلوغی مسیر پل زمان‌خان به سامان می‌تواند میانبری برای تخلیه ترافیک به سمت این شهر باشد، اما حدود ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای زیرسازی نیاز داشت که تاکنون با کمک خیران سه فاز از چهار فاز جاده مزبور تا حد ۸۰ درصد زیرسازی شده و به‌زودی تکمیل خواهد شد، همچنین اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز برای آسفالت آن، پیمانکار مشخص کرده است که با مساعد شدن هوا آسفالت آن انجام خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر سامان ادامه داد: بنا بر برآوردهای اداره کل ورزش و جوانان استان ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای احیا و کشت مجدد زمین چمن ورزشی شهر سامان اعتبار لازم بود که شورای اسلامی شهر با کمک و همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان و شهرستان و استفاده از ماشین‌آلات خیران و ظرفیت جوانان و ورزشکاران و با صرف اعتباری معادل ۷۰ میلیون تومان این زمین چمن را احیا کرد.

کد خبر 556035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.