مخبر بر توسعه نظارت و ثبات در بازار کالاهای اساسی تاکید کرد

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر ایجاد ثبات در بازار کالاهای اساسی، بر توسعه نظارت و ثبات در بازار کالاهای اساسی تاکید کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهور، محمد مخبر روز چهارشنبه در نوزدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار که وزیران کشور، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دادگستری و همچنین سخنگوی دولت حضور داشتند، با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر ایجاد ثبات در بازار کالاهای اساسی، از وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و دادگستری و همچنین سازمان بسیج خواست تا برای بازرسی گسترده در سطح کشور اقدامات لازم را انجام دهند.

در همین زمینه مقرر شد بازرسین درج برچسب قیمت مصرف کننده در مغازه‌ها و خرده فروشی‌ها بر مبنای حاشیه سود قانونی را تحت نظارت بیشتر قرار دهند. علاوه بر این اطلاع رسانی و آموزش مردم توسط رسانه‌ها در خصوص درج قیمت تولید کننده بر روی کالاها تشدید شود.

وزارت جهاد کشاورزی نیز گزارشی از توزیع هوشمند گوشت و برنج ارائه و مقرر شد ضمن افزایش تعداد پلتفرم‌های ارائه اینترنتی، سطح توزیع در راستای تنظیم بازار و کاهش قیمت‌ها گسترش پیدا کند.

در این جلسه با توجه به تأثیر برخی از محصولات پتروشیمی بر روی کالاهای مختلف در بازار، گزارشی از وضعیت برخی محصولات دارای کمبود ارائه و در نهایت مقرر شد با توجه به ظرفیت تولید خالی مجتمع‌های پتروشیمی نسبت به الزام تأمین حداکثری نیاز صنایع پایین دستی از طریق تولید و یا در صورت عدم امکان تولید و ارائه دلایل موجه، از طریق واردات و عرضه به قیمت تلفیقی اقدام شود.

وزارت راه و شهرسازی نیز گزارشی از طرح هوشمند سازی حمل‌ونقل بار برون شهری و اقدامات راهبردی انجام شده به منظور تحقق حمل‌ونقل هوشمند بار برون شهری و حذف بارنامه‌های فیزیکی ارائه کرد و تأکید شد با ایجاد زیرساخت‌ها و پلتفرم‌های لازم برنامه‌ریزی برای حمل بار جاده‌ای کشور به صورت هوشمند و اینترنتی انجام شود.

در این جلسه همچنین پیرو بازدید معاون اول رئیس جمهور از میدان عرضه گوشت و مرغ بهمن، مسائل و مشکلات این بازار مطرح و با حضور نمایندگان شهرداری، دامپزشکی و سایر دستگاه‌های ذیربط برای آنها راه حل‌هایی ارائه شد.

کد خبر 556025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.