آغاز برگزاری برنامه‌های ویژه پایتخت جوانان اروپا در سال ۲۰۲۲

تیرانا، پایتخت آلبانی به عنوان پایتخت جوانان اروپا در سال ۲۰۲۲ شناخته شده است که در این راستا، مدیران از برگزاری بیش از هزار رویداد در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در سال جاری خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران تیرانا با سر دادن شعار "افزایش نشاط جوانان" در نظر دارند برنامه‌های ویژه‌ای برگزار کنند تا فرصت‌های اشتغال و خلاقیت بیشتری را پیش روی جوانان سراسر آلبانی قرار دهند. در این راستا، طرحی ارائه شده که حاکی از برگزاری بیش از هزار رویداد در سال جاری است و شهر را در حفظ موقعیت خود به عنوان پایتخت جوانان اروپا یاری خواهد کرد.

رویدادهایی که در پایتخت جوانان اروپا برگزار خواهد شد، هدف توانمندسازی این قشر بااستعداد را در پیش خواهد گرفت ضمن این‌که در ایجاد مشاغل برای آن‌ها نیز نقش مهمی ایفا خواهد کرد. از دیگر شعارهای مدیران تیرانا "آینده جوانان" است که از طریق زمینه‌سازی برای افزایش مشارکت در فرآیندهای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی محقق خواهد شد.

آغاز برگزاری برنامه‌های ویژه پایتخت جوانان اروپا در سال ۲۰۲۲

نوآوری پایتخت جوانان اروپا از ۱۰ سال پیش آغاز شده است و هر ساله بر مبنای اقدامات مدیران برای افزایش نشاط جوانان، یکی از شهرهای سراسر قاره به عنوان پایتخت برگزیده می‌شود.

روتردام، بزرگ‌ترین بندر اروپا و دومین بندر بزرگ جهان واقع در هلند به عنوان اولین پایتخت جوانان اروپا انتخاب شد و پس از آن، شهرهای دیگری نظیر آنتورپ در بلژیک، امیان در فرانسه، کلوژ-نپوکا در رومانی و براگا در پرتغال نیز موفق شدند این عنوان را از آن خود کنند. در سال ۲۰۲۱ نیز کلایپدا، شهری در منتهی‌الیه غرب لیتوانی به عنوان پایتخت جوانان اروپا برگزیده شد، در حالی که این موقعیت در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ به ترتیب از آن لوبلین در لهستان و گنت در بلژیک خواهد شد.

آغاز برگزاری برنامه‌های ویژه پایتخت جوانان اروپا در سال ۲۰۲۲

کد خبر 555997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.